Gå til innhold

Merkelig vektoppgang


Anbefalte innlegg

Jente 24 år, 170 cm. høy og 75 kilo tung. 

Jeg trenger hjelp. Før sommerferien veide jeg 70 kg. og var fornøyd med den vekten. Verken for tynn eller for tykk. Men så gikk jeg plutselig opp 5 kg fra august til september. Det gikk bare rett opp ila. ett par uker. Forstår ikke hvorfor da jeg ikke endret noe på kosthold eller trening? 

Jeg er godt trent. Trener en-to timer hver dag. Som regel jogger eller sykler jeg. Endel spinning. Innimellom styrke. Går til og fra butikk, skole og treningssenter hver dag. Spiser 4 hovedmåltider hver dag. Ett måltid består som regel av 3 brødskiver med sunt pålegg som ost og skinke, makrell i tomat, leverpostein etc. og 1 glass melk eller juice til dette. Til middag spiser jeg en vanlig porsjon, for eks. hvis jeg spiser taco 2 lefser med kjøtt, salat, litt rømme og tacosaus. Jeg drikker ikke brus, ikke alkohol og spiser aldri godterier. 

Jeg ønsker å gå ned igjen de fem kiloene. Og siden de kom så fort så kan det ikke være helt umulig å få dem vekk igjen? Noen råd? HVa gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Er det kun vekta som viser +5 kilo eller merker du det på klærne og ser det i speilet også? Om det kun er vekta som viser det, så har det jo ingenting å bety.

PS. Min digitale vekt viser alltid for mye når batteriet begynner å bli dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kari73 skrev:

Er det kun vekta som viser +5 kilo eller merker du det på klærne og ser det i speilet også? Om det kun er vekta som viser det, så har det jo ingenting å bety.

PS. Min digitale vekt viser alltid for mye når batteriet begynner å bli dårlig...

Eller hvis man endrer underlag -  vår viser ulik vekt avhengig om den står på badeflisene eller parketten i gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...