Gå til innhold

InBody 720 Analyse


Hyori

Anbefalte innlegg

Hei,

på jobb i dag fikk vi tilbud om å ta en analyse av kroppen. Jeg må si jeg ble kjempe sjokkert.
Jeg fikk 113, 2 under visceral fat area, som skal være bukfett, jeg spiser ganske sunt og skjønner ikke hvorfor resultatet ble sånn.
Jeg vet ikke om det er fordi jeg nettopp hadde spist lunsj eller om det er fordi jeg har mensen og at det påvirker noe?
Er det noe av dere som vet om det kan være grunnen?

Hilsen Bekymret og redd for diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inbody 720 testene skal du ta med en klype salt, ofte gir de unøyaktige svar, det er ihvertfall min erfaring med slike tester.
Jeg hadde fri tilgang til Inbody 720 på treningssenteret, og fett % og muskelmassen min hoppet opp og ned dag til dag, noen ganger raste jeg ned 4kg i muskelmasse på en dag, dagen etter 2kg opp igjen. 

Men sånn til neste gang så skal du ta slike body scan på tom mage og helst tidlig på morgen etter du har vært på do for å få mest mulig nøyaktig måling. Væske inntak og mat vil påvirke analysen drastisk, det er det jeg har opplevd tidligere når jeg f.eks har drukket mye vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ha gått minimum 2 timer siden mat- og vann-inntak. En skal ha stått i ro 1 ett minutt før en trår på,  en skal ikke ha trent samme dag og menstruasjon påvirker resultatet og kan gi større feilutslag enn normalt. Alt dette står på InBody side nettsider :-) 

 

En enkelt måling er ganske verdiløs. Men å se utviklingen over tid kan absolutt være nyttig, gitt at en tar testen under like omstendigheter hver gang (tidspunkt, matinntak, klær osv) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...