Gå til innhold

Bedre avtale med Sats/Elixia i Oslo?


jamesdean

Anbefalte innlegg

Bindingstiden min hos Sats/Elixia går ut i august og vurderer å bytte treningssenter pga. den høye prisen. Jeg er egentlig greit fornøyd med å trene på senteret, men det er litt dyrt med tanke på min bruk av deres tjenester. Trener stort sett frivekter, og trener 90% av øktene mine på Elixia Ryen. Jeg har medlemskapet City som koster 625,- pr mnd og som jeg får 10% på gjennom arbeidsplassen min, altså ca. 560 kroner i måneden.

Da er det mulig for meg å skifte til Fresh Fitness Ryen (250,-) eller til Icon Manglerud (400,-). Jeg har ikke vært på noen av disse sentrene, og jeg tviler på at de er i stand til å dekke mine behov sammenlignet med Elixia på Ryen som er et glimrende senter.

Men jeg har lyst til å forhandle litt med Sats/Elixia for å få en bedre avtale. Jeg vet om folk som trente der før fusjonen og som fortsatt har gammel pris (rundt 400 kroner). Noen har avtaler som gir dem hhv. 20% (http://www.okbil.no/sats-elixia.php) eller 30% (https://www.pf.no/pf/hvorfor_bli_medlem+/medlemsfordeler/sats_elixia/) på ordinære priser.

Er det noen her inne som har greid å forhandle seg frem til en bedre avtale på egenhånd? Hva er beste strategi, bør jeg kontakte en av selgerne deres på stand før eller etter jeg har meldt meg ut? 

Jeg har også hørt at man blir ringt dersom man sier opp medlemskapet. Noen som har fått bedre avtale av selgerne på telefonen?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, jamesdean skrev:

Bindingstiden min hos Sats/Elixia går ut i august og vurderer å bytte treningssenter pga. den høye prisen. Jeg er egentlig greit fornøyd med å trene på senteret, men det er litt dyrt med tanke på min bruk av deres tjenester. Trener stort sett frivekter, og trener 90% av øktene mine på Elixia Ryen. Jeg har medlemskapet City som koster 625,- pr mnd og som jeg får 10% på gjennom arbeidsplassen min, altså ca. 560 kroner i måneden.

Da er det mulig for meg å skifte til Fresh Fitness Ryen (250,-) eller til Icon Manglerud (400,-). Jeg har ikke vært på noen av disse sentrene, og jeg tviler på at de er i stand til å dekke mine behov sammenlignet med Elixia på Ryen som er et glimrende senter.

Men jeg har lyst til å forhandle litt med Sats/Elixia for å få en bedre avtale. Jeg vet om folk som trente der før fusjonen og som fortsatt har gammel pris (rundt 400 kroner). Noen har avtaler som gir dem hhv. 20% (http://www.okbil.no/sats-elixia.php) eller 30% (https://www.pf.no/pf/hvorfor_bli_medlem+/medlemsfordeler/sats_elixia/) på ordinære priser.

Er det noen her inne som har greid å forhandle seg frem til en bedre avtale på egenhånd? Hva er beste strategi, bør jeg kontakte en av selgerne deres på stand før eller etter jeg har meldt meg ut? 

Jeg har også hørt at man blir ringt dersom man sier opp medlemskapet. Noen som har fått bedre avtale av selgerne på telefonen?

:)

Hvilke behov er det du har som fresh fitness ikke er istand til å dekke? Må innrømme at jeg ble smålig nysgjerrig på akkurat det.

Utover det så finnes det veldig mange senter både i kongeriket og i hovedstaden som er langt bedre enn elixia ryen og andre elixia til en langt billigere penge. Spesielt fra et styrketrenings-perspektiv, både hva gjelder utstyr og nivå på klientell samt kompetansen til ansatte.

Elixia er sikkert et helt ok senter,  men det er først og fremst ingen treningssenter mellom Lindesnes og Nordkapp som er flinkere enn de til å ta seg grådig og heftig betalt av sine kunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de samme 3 studioene som er aktuelle for min del pga nærhet. Trente på Ikon for mange år siden da det var SATS og det var et helt greit senter, men det er veldig lite. Jeg droppa prøvetime der rett og slett pga antagelsen om at det skal ikke mange besøkende til for at det meste blir opptatt.

Litt det samme med Fresh. Det er større lokale, men utvalget av "relevante områder" for min del er ikke bra. Den lave prisen lokker til seg alt som kan krype og gå så det er ofte fullt noe som fører til at en gjeng på 4-5 kids (ikke misforstå, bra at de trener, men det er mer Instagram og skravling enn det er løfting) okkuperer benkpressen. Når det bare er 2 benkpress- og 2 knebøystativ og en matte til å ta markløft (man kan riktignok ta med seg to firkanter og legge under vektene og ta markløft et annet sted, men ORK og det fordrer at en stang ikke blir brukt til curling eller kvartbøy) må du ha med en god dose tålmodighet. I tillegg er klimaanlegget der veldig dårlig. Luftig blir tett og trykkende.

 

Jeg synes Elixia tar blodpris, men ser meg ikke tilbake til Fresh hvert fall. Selv om jeg stort sett trener rundt kl 17/18 er det sjelden kø i det hele tatt på mark, bøy og benk og lufta der er behagelig. Det er faktisk verdt prisforskjellen i mine øyne.

 

Angående å prute på prisen innbiller jeg meg at det er vanskelig. En kompis av meg forsøkte seg på å få et tilbud ettersom han jobber turnus og kun har mulighet til å trene der 26 uker i året. Det fikk han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.7.2016 at 19.08, FatUnicorn skrev:

De har hatt vennemedlemskap til 399kr som har vært pushet ganske heftig i mai/juni ☺️

Stemmer det! Men da må man visst kjenne noen som jobber som trener på SATS, og det gjør dessverre ikke jeg : |
 

Den 21.7.2016 at 19.24, NoBro skrev:

Hvilke behov er det du har som fresh fitness ikke er istand til å dekke? Må innrømme at jeg ble smålig nysgjerrig på akkurat det.

Utover det så finnes det veldig mange senter både i kongeriket og i hovedstaden som er langt bedre enn elixia ryen og andre elixia til en langt billigere penge. Spesielt fra et styrketrenings-perspektiv, både hva gjelder utstyr og nivå på klientell samt kompetansen til ansatte.

Elixia er sikkert et helt ok senter,  men det er først og fremst ingen treningssenter mellom Lindesnes og Nordkapp som er flinkere enn de til å ta seg grådig og heftig betalt av sine kunder. 


@LtdEdFred treffer spiker'n på hodet her.

Jeg har stukket hodet innom på Icon på Manglerud Senteret, og senteret er veldig lite. Så det er grunnen til at jeg ikke vil trene der. Jeg har ikke vært innom Fresh Fitness på Ryen, men trente en måned på FF på Lambertseter og det er grunnen til at jeg er skeptisk til å trene på FF - av samme årsaker som nevnes over. Lite utstyr til å trene markløft og knebøy. Høylytte guttegjenger på 16-18 år som okkuperer benkpress-stativene over lengre tid. De tyngste manualene veier 30 kg, såvidt jeg husker.

Jeg hadde håpet at senteret på Ryen var bedre enn Lambertseter, men etter å ha lest det som blir skrevet over, så tror jeg nok at jeg vil holde meg til Sats/Elixia fremover. I tillegg er det en liten bonus at Sats/Elixia har et par senter som ligger rundt jobben min. Selvom det er dritdyrt. 
 

Men vil fortsatt se om jeg kan forhandle meg til en bedre avtale med selgerne på stand eller på telefon. Er jo i teorien sentere i nærheten av bostedsadressen min som i teorien kan dekke mitt treningsbehov og gi bedre priser. Samt at bedrifter som er sammenlignbare med den bedriften jeg jobber i får bedre rabatter. Kan gi en tilbakemelding her om det gir resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...