Gå til innhold

Smerte i korsrygg i over 6 mnd


rolfen3

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har trent aktivt styrke i 3 år. For ca et halvt års tid siden begynte jeg å slite mer korsryggen. Problemet er værst når blir sittende i ro, og bedre når jeg er i bevegelse. Løping går helt fint. Klarer fint å planke 2 minutter, ta 40 push ups osv uten at det gjør vondt. 

Men når jeg skal bøye meg så kjenner jeg det skikkelig i korsryggen. Det blir sånn at jeg prøver å holde meg til kneet eller til noe for å unngå smerten. Det er ikke sykt vondt, men det føles som jeg på en måte er for svak for å bøye meg? Burde ikke være det ettersom jeg har trent knebøy, markløft og fks t bar row i flere år. Noen som vet hva dette kan være? 

Har prøvd å tøye mye og kjøre kjerneøvelser med ball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

Det kan være så mye. Hadde jeg vært deg, hadde jeg oppsøkt fysioterapeut som kan styrketrening og/eller tatt en tur til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er typisk fleksjonsproblematikk. Dette innebærer at skivene er overbydet av anterior kompresjon (kompresjon på fremsiden av skiven), og er særdeles smertefulle når satt i denne posisjonen.

Dette er protokollen jeg bruker på mine kunder:

  1. Optimalisere bekkenstilling
  2. Lære å bøye seg med hofta istedenfor med lumbalen
  3. Styrke korsryggen, deriblant multifidene.

Har skrevet massevis av artikler om dette, både på treningsforum og på nettsiden min. Du finner mer spesifikk informasjon der.

Et eksempel er denne, som er mer treningsrettet.

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
1 time siden, Kjetil Larsen skrev:

Det du beskriver er typisk fleksjonsproblematikk. Dette innebærer at skivene er overbydet av anterior kompresjon (kompresjon på fremsiden av skiven), og er særdeles smertefulle når satt i denne posisjonen.

Dette er protokollen jeg bruker på mine kunder:

  1. Optimalisere bekkenstilling
  2. Lære å bøye seg med hofta istedenfor med lumbalen
  3. Styrke korsryggen, deriblant multifidene.

Har skrevet massevis av artikler om dette, både på treningsforum og på nettsiden min. Du finner mer spesifikk informasjon der.

Et eksempel er denne, som er mer treningsrettet.

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3944

Her et det beste sakt (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...