Gå til innhold

Miste muskler samtidig som styrken går opp?


cecarn

Anbefalte innlegg

Har vært på diett nesten to måneder nå, og tatt av ca 6 kilo så langt. Har også målt med målebånd på ulike kroppsdeler og ser tydelig at cm forsvinner uke for uke. Styrken har dessuten gått oppover. I noen øvelser en god del og i en andre veeeldig lite. Men blir nå likevel (bittelitt)sterkere all over. 

Det eneste er at jeg syntes selv jeg spiser veldig lite. Ligger 1600 kcal hver dag + en "fri-middag" hver helg.  Når jeg sier lite så mener jeg ikke at jeg går sulten eller er slapp - har masse energi faktisk og er generelt lite sulten eller snopesyk. Men det ER jo lite for en som trener styrke 5 dager i uken. Har forresten trent styrke i ca 2,5 år nå og dietten er basert på biorytme dietten.

 

Lurer egentlig på om det store kcal underskuddet gjør at jeg mister mye muskler? Eller om det at styrken har holdt seg jevn/går opp et tegn på at jeg ikke gjør det.

 

Veier vel ca 53 kilo nå med en høyde på 163, så det er ikke så mye om å gjøre før jeg er i mål tenker jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

163cm 53 kg der styrken øker, cm går inn, ned 6kg på 2mnder og du er full av energi og ikke snopesyk?

Du har sansynligvis ett perfekt kalorinivå for akkurat deg!

Alle er forskjellige og for noen er 1600kcal kanksje litt lite, men ingenting tyder på at det er for lite for deg akkurat nå. Det er nok i nedre sjiktet, men absolutt innenfor utifra hvordan du beskriver ting. 

Tvilsomt at du mister muskler når du trener styrke og om proteinnivået er godt nok. Også tvilsomt ut ifra hvordan du beskriver alt :)! Høres ut som en kjempe plan og det er bare å fortsette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...