Gå til innhold

Ubehag/smerte/låsning i høyre kne


hmh94

Anbefalte innlegg

Jeg opplever at det er noe ubehagelig i høyre kne, som "kommer og går" på en måte. Tror jeg fikk det første gang etter å ha brukt leg extensions/utspark med tyngre vekter, og nå må jeg holde meg langt unna den - ellers starter jeg en ny periode med vondt. Det er ikke ordentlig sterke smerter, men jeg kan provosere de frem ved å f.eks. sitte i en stol og prøve å strekke ut beinet. Det er som om det er noe "i veien" fra å strekke det 100% ut, og det gjør litt vondt.

Det er ca. aldri vondt når jeg trener, og jeg tåler både knebøy og alle varianter av utfall foreløpig. Fikk vondt under knebøy for en stund siden, og etter det kan jeg kjenne svaakt ubehag hvis jeg ikke passer på å holde vekten ordentlig på hælene under hele løftet. Er livredd for at det skal være menisken som er alvorlig skadd, sånn at jeg må operere og blir satt ute av spill over lang tid. Blir nesten deprimert av å tenke på det, haha.. HJELP. 

Kan det være så alvorlig når jeg kan trene kneet? Jeg er generelt stiv, så kan knesmerter henge sammen med at jeg er stram et sted? 

Smerten lokaliseres "under" kneet og til høyre på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar!

Jeg får vondt dersom jeg klemmer på fibular collateral ligament (bildet) og over til bildet du refererer til så trooor jeg det er rundt der jeg får vondt når jeg presser kneet ut. Får ikke vondt når jeg bøyer det. Kjennes ut som det er under/ved siden av patella et sted.

anatomi_foran.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under kneskåla OG den senen på siden av kneet (venstre side av høyre kne). Beklager, men er vanskelig å lokalisere når jeg ikke har peiling på kneets anatomi. Skal til legen i morgen, så får jeg høre hva hun har å si 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, under som i nedenfor, eller innafor kneskåla?

Smerten på siden, er det langs med hele ligamentet, eller punktvis, dypere. Eller føles det i hele innsiden, på midten, ved den mediale meniscus?

Skjønner at det er vanskelig å være spesifikk når man ikke kjenner anatomien, men det er også umulig å svare konkret før man har fått et innblikk i situasjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker nesten som om smerten flytter litt på seg, eller at den er "overalt" under kneet og litt på siden. Når jeg sier under, så mener jeg under kneskåla og på siden av kneet. Legen sa det var jumper's knee i dag, men ikke på et alvorlig stadie.. Jeg har aldri drevet med hopping, løping osv, men trener tung styrketrening og kjører bein veldig hardt. Hvordan anbefaler du at jeg gjør det fremover? Leste det skrivet om opptrening, men har hørt folk si det både fungerer og ikke fungerer (skråbrett, 4-5 sett med 25-30 reps og gå gradvis nedover i repetisjonene)... Håper virkelig jeg fortsatt kan trene rumpe... Er livredd for å miste muskelmasse i beina, da jeg har jobbet steinhardt for de :-(

Takk for hjelpen forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...