Gå til innhold

"Få tilbake" kondisjonen?


kristoffer Aaen

Anbefalte innlegg

Hei! nå er det gått ganske lang tid siden jeg løp aktivt, snakk om 3 år kanskje. så nå har jeg lyst og komme tilbake til den formen jeg den gang hadde eller bedre enn jeg var, jeg jogget rundt 1 mil og litt til hver dag, og dette endte opp med en skikkelig beinhinnebetennelse i begge leggene(makslengde på ett løp er litt over 2 mil, da stoppet jeg på grunn av smerter og kjedsomhet av løpingen). så lurte jeg på om lungene (husker) hvor god form de var i og dermed at det er lettere eller at det går raskere og få opp formen igjen? 

 

Kristoffer Aaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har hatt utallige treningsavbrekk, og min erfaring er at eg kjem veldig fort tilbake på nivået eg var. I 2013 hadde eg f.eks. eit halvt år pause pga sjukdom, men var tilbake etter ei veke med moderat trening (tok ein 3000m test for å sjekke formen). Det eg derimot slit med når eg ikkje får trent, er at eg veldig lett legg på meg, og det tar si tid å fjerne den overflødige kroppsmassen. Difor er kraft til vekt ratioen som regel langt dårlegare etter eit lengre opphald, men sjølve kondisen kjem fort tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...