Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! nå er det gått ganske lang tid siden jeg løp aktivt, snakk om 3 år kanskje. så nå har jeg lyst og komme tilbake til den formen jeg den gang hadde eller bedre enn jeg var, jeg jogget rundt 1 mil og litt til hver dag, og dette endte opp med en skikkelig beinhinnebetennelse i begge leggene(makslengde på ett løp er litt over 2 mil, da stoppet jeg på grunn av smerter og kjedsomhet av løpingen). så lurte jeg på om lungene (husker) hvor god form de var i og dermed at det er lettere eller at det går raskere og få opp formen igjen? 

Kristoffer Aaen

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/35593-f%C3%A5-tilbake-kondisjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har hatt utallige treningsavbrekk, og min erfaring er at eg kjem veldig fort tilbake på nivået eg var. I 2013 hadde eg f.eks. eit halvt år pause pga sjukdom, men var tilbake etter ei veke med moderat trening (tok ein 3000m test for å sjekke formen). Det eg derimot slit med når eg ikkje får trent, er at eg veldig lett legg på meg, og det tar si tid å fjerne den overflødige kroppsmassen. Difor er kraft til vekt ratioen som regel langt dårlegare etter eit lengre opphald, men sjølve kondisen kjem fort tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...