Gå til innhold

"Akutt" kraftig knepping i ene kneet


tarandus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trener litt styrke, sykkel og løping. Hadde en kneskade for ca 15 år siden (som tenåring), hvor jeg først ble operert for bruskskade etter vridning og senere for løs kneskål (samme kne). Ikke hatt noen problemer i etterkant. Men de siste dagene har det plutselig kommet en kraftig/høy knekke-/kneppelyd i dette kneet. Jeg merker den spesielt godt når jeg clutcher når jeg kjører bil, det smeller skikkelig når jeg bøyer foten med litt belastning. 

Det er ikke vondt, bare litt ubehagelig. Jeg kjenner at det smeller, og hører det. Har alltid hatt litt knasing i knærne, men dette er ett enkelt smell, ikke knasing.

Bør jeg oppsøke fastlege? H•n vil vel uansett bare henvise meg videre, men det er kanskje stedet å starte? Eller bør jeg gå direkte til en mer kompetent idrettslege eller lignende behandler?

Noen tips?

Ps. Jeg er kvinne i slutten av tjueårene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...