Gå til innhold

Treningsnovise trenger hjelp!


JulesToTheTop

Anbefalte innlegg

hei! jeg er en atten år gammel jente som er litt grønn på trening og treningsprogrammer. jeg var lubben som barn, men når jeg ble rundt 13-14 vokste jeg og har siden det vært "tynn". jeg drev da med fotball og håndball, men en uventet skade i fjor har holdt meg borte fra det i et år nå. etter skaden har jeg ikke lagt på meg, men økt i fettprosent og fått mindre muskler.... jeg er derfor "myk" hvis du skjønner rundt midjen og lårene ovs. jeg vil gjerne stramme opp kroppen og bli sterk slik at når jeg endelig er skadefri, så er jeg fit to fight på bana igjen.

jeg har revet leddbåndet i ankelen og venter fortsatt på operasjon, så all løping og andre store belastninger på ankelen funker dårlig.. er det noen som kunne hjelpe meg med å sette opp et flott program jeg kan gjøre 5 ganger i uka på ettermiddagen og to ganger på skolen? 

hadde satt stooor pris på hjelp! føler meg overhodet ikke vell med hvordan kroppen min er nå og flere klassekamerater kommenterer at jag er "tykk", så vil helst se resultater litt fort..

stooor klem fra Jules x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg tenker at dette kan være et greit sted å begynne. I utgangspunktet ville jeg ikke anbefalt 5(+2) økter i uka, kroppen må få tid til å hvile også. 2 eller 3 ganger pluss de to på skolen anser jeg som maks. Hvis du føler du trene mer, del opp økten som er angitt i nybegynnerguiden slik at du f.eks tar overkropp og underkropp annenhver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...