Gå til innhold

Korsryggsmerter - Piriformis? Trengs behandling?


Becka

Anbefalte innlegg

Hei!

Har de siste to månedene slitt litt med smerter i korsrygg, lår og legg. Jeg har ikke vært hos legen eller fysio med dette enda(ikke skyt meg), da smertene har vært mer irriterende enn uutholdelige.

Det første som slo meg var at isjiasnerven lå i klem ett eller annet sted i korsryggen. Men her om dagen fant jeg et skikkelig vondt område på senen/muskelen som man kan kjenne går fra oppe i korsryggen og nedover inn mot hofta. Klemmer jeg på denne kjenner jeg smerte i den, samt stikking i benet/rumpa. Så jeg lurer på om det rett og slett kan være her problemet ligger.

Ja, jeg vet folk flest ikke har lege-/fysiokompetanse her. Men som fattig student drister jeg meg likevel til å spørre om behandling er nødvendig, før jeg tar kontakt med noen profesjonelle og svir av noen lapper

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Piriformis-relatert isjas er ofte sekundært til et ustabilitetsproblem i bekkenregionen.

Jeg tviler på at piriformis er hovedproblemet ditt, erfaringsmessig. Jeg tipper det er snakk om bekkenstilling og evt utførelse av øvelser, gange eller lignende.

Litt lite å gå på her. Trenger mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...