Gå til innhold

Ned i fettprosent når man er normalvektig


Pipsa

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden tatt fokuset mitt litt vekt fra fettprosent og spist normalt og sunt. Mer det jeg har lyst på, men ønsket om å gå ned i fettprosent har alltid vært der. Jeg trener 4 ganger i uka. Føler at jeg må gå mer drastisk ut for å gå ned i fettprosent ettersom jeg ikke har alt for mye å ta av. Men samtidig har jeg noe å ta av. Vil ta av litt rundt magen og hofter, men spesielt ruset lår og rompe som er mine problemområder hvis man kan si det sånn. Jeg tenker nå mot sommeren å legge meg i underskudd. Men spørsmålet er hvor mye? Og jeg er redd det ikke skal fungere. Har noen erfaringer med å gå ned i fettprosent? Sånn siste innspurt før sommeren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Pipsa skrev:

Har den siste tiden tatt fokuset mitt litt vekt fra fettprosent og spist normalt og sunt. Mer det jeg har lyst på, men ønsket om å gå ned i fettprosent har alltid vært der. Jeg trener 4 ganger i uka. Føler at jeg må gå mer drastisk ut for å gå ned i fettprosent ettersom jeg ikke har alt for mye å ta av. Men samtidig har jeg noe å ta av. Vil ta av litt rundt magen og hofter, men spesielt ruset lår og rompe som er mine problemområder hvis man kan si det sånn. Jeg tenker nå mot sommeren å legge meg i underskudd. Men spørsmålet er hvor mye? Og jeg er redd det ikke skal fungere. Har noen erfaringer med å gå ned i fettprosent? Sånn siste innspurt før sommeren? 

Høyde? Vekt? Aktivitetsnivå? 

Hvis målet er "sommerform", start underskuddet ca 8-12 uker før. Da kan du spise tilnærmet normalt, med kun et lite underskudd (200-300kcal). Da beholder du muskelmasse og strammer opp det siste lille. 

Prøv deg frem. Hvis resultater uteblir etter 10-14 dager, mink med 50-100kcal dagen. Det er lite som skal til før kroppen merket forskjell. 

Evt legg inn noen ekstra kardioøkter i uken. Ikke voldsom blodslit kondisjon, men enten i form av power walk, intervaller eller litt lengre turer ute :) 

lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville begynt med 1800 på treningsfri dager og 2000 på dager med trening :) Da burde du merke forskjell, men skulle det utebli, gå ned til 1750/1900. 

Få i deg mellom 100-150g protein pr dag. Karb og fett kan du variere ettersom hva du har lyst på :)

Tror ikke det skal mye til for deg å minke fettprosent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...