Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden tatt fokuset mitt litt vekt fra fettprosent og spist normalt og sunt. Mer det jeg har lyst på, men ønsket om å gå ned i fettprosent har alltid vært der. Jeg trener 4 ganger i uka. Føler at jeg må gå mer drastisk ut for å gå ned i fettprosent ettersom jeg ikke har alt for mye å ta av. Men samtidig har jeg noe å ta av. Vil ta av litt rundt magen og hofter, men spesielt ruset lår og rompe som er mine problemområder hvis man kan si det sånn. Jeg tenker nå mot sommeren å legge meg i underskudd. Men spørsmålet er hvor mye? Og jeg er redd det ikke skal fungere. Har noen erfaringer med å gå ned i fettprosent? Sånn siste innspurt før sommeren? 

Fortsetter under...

3 timer siden, Pipsa skrev:

Har den siste tiden tatt fokuset mitt litt vekt fra fettprosent og spist normalt og sunt. Mer det jeg har lyst på, men ønsket om å gå ned i fettprosent har alltid vært der. Jeg trener 4 ganger i uka. Føler at jeg må gå mer drastisk ut for å gå ned i fettprosent ettersom jeg ikke har alt for mye å ta av. Men samtidig har jeg noe å ta av. Vil ta av litt rundt magen og hofter, men spesielt ruset lår og rompe som er mine problemområder hvis man kan si det sånn. Jeg tenker nå mot sommeren å legge meg i underskudd. Men spørsmålet er hvor mye? Og jeg er redd det ikke skal fungere. Har noen erfaringer med å gå ned i fettprosent? Sånn siste innspurt før sommeren? 

Høyde? Vekt? Aktivitetsnivå? 

Hvis målet er "sommerform", start underskuddet ca 8-12 uker før. Da kan du spise tilnærmet normalt, med kun et lite underskudd (200-300kcal). Da beholder du muskelmasse og strammer opp det siste lille. 

Prøv deg frem. Hvis resultater uteblir etter 10-14 dager, mink med 50-100kcal dagen. Det er lite som skal til før kroppen merket forskjell. 

Evt legg inn noen ekstra kardioøkter i uken. Ikke voldsom blodslit kondisjon, men enten i form av power walk, intervaller eller litt lengre turer ute :) 

lykke til! 

Ville begynt med 1800 på treningsfri dager og 2000 på dager med trening :) Da burde du merke forskjell, men skulle det utebli, gå ned til 1750/1900. 

Få i deg mellom 100-150g protein pr dag. Karb og fett kan du variere ettersom hva du har lyst på :)

Tror ikke det skal mye til for deg å minke fettprosent. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...