Gå til innhold

Prøver meg på Styrkeløft


Jasander

Anbefalte innlegg

Jeg kan begynne med å si at jeg ikke har så mye erfaring med trening, kosthold osv. I fjor innså jeg at jeg var nødt til å gjøre noe med kostholdet og ikke minst livsstilen min. Har brukt mye av barndommen på å sitte inne å spille og har generelt ikke vært så aktiv. Men i fjor begynte jeg å trene crossfit, noe jeg syntes var  morsomt og motiverende.

 Etter et par måneder med crossfit har jeg blitt en mye sunnere og mer aktiv person (naturligvis), men har slitt med litt skader og mageproblemer i det siste. Fikk en skade i skuldra da jeg datt på isen for noen uker siden, fikk forøverig ikke noe påvist skade men har fått beskjed om å ta treningsfri fra fysioterapeuten min, jeg restituerer selvfølgelig;)Har brukket begge anklene 2 ganger og har vært skadet mye gjennom barndommen grunnet dårlig skjelett. En annen ting er at det siste året har jeg hatt mye mageproblemer, diare og oppkast hver dag, og jeg har fått påvist melke, gluten og eggehvite intoleranse. Har forbedret seg i det siste da jeg har sakte men sikkert ført til disse matvarene inn i kostholdet mitt igjen. Håper på forbedring snart.

Uansett, tilbake til trening; Jeg har tenkt til å begynne styrkeløft. Er 14 år, veier 59 kg og dette er  løftene jeg har fra crossfit bakgrunnen min:

Knebøy: 100 kg

Benkpress: Uvisst (Har aldri trent benk før)

Markløft: 120 kg

Har tenkt til å melde meg inn på min lokale styrkeløftklubb, nemlig BB Atletklubb som befinner seg under samme tak som crossfit boxen jeg trener på. Der har de endel erfarne løftere som både konkurrerer nasjonalt og internasjonalt. Skal få meldt meg inn i løpet av neste uke og håper på å få komme meg i trening så fort som mulig og selvfølgelig få trent opp skuldra. 

Får se hvilke program jeg kjører, om noen har noe forslag så legg gjerne det til og ellers råd og erfaringer dere har, setter stor pris  på det!^_^Tenker kanskje at jeg skal skrive loggbok her i forumet, kanskje noen til og med gidder å lese den;) 

Gir nærmere beskjed når jeg har fått meldt meg inn og kommet i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...