Gå til innhold

100% strict kosthold/ livsstil - hvordan øke fremgang


asknoelle

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg trener styrke 2-3 ganger i uken hvor jeg pusher meg selv og så har jeg èn økt i uken med 30min intervall på ellipsemaskin. Går hver dag i "friluft" som tar alt fra 30-60min
Kostholdet inkluderer en fin balanse mellom karbohydrater (havregryn, poteter/ søtpotet/ ris), fett (laks, avokado, egg, kokosmelk etc) og proteiner.

Jeg har økt betraktelig i progresjon mtp styrketreningen, men jeg er jo (kanskje som alle andre) litt utålmodig etter det å bli enda mer definert. Gå fra et midjemål på 73 til 67. (Som var utgangspunktet før jeg begynte å spise oftere og trene).
Er det her bare å smøre seg med tålmodighet, eller må jeg øke med styrke/ utholdenhet eller vil dere kutte på karbs?

1800kcal på treningsdager og 1600kcal på treningsfri. Ingen cheatday.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, FrkHoel skrev:

Kjempeflott at du har kontroll på hva du spiser og at trengingen går bra! :)

For å si noe om inntaket ditt å trenger vi litt info.

Alder? høyde? og vekt?

Hvor lenge har du hatt dette kaloriinntaket?

24, 1.69 og 65 kg. 

Jeg har holdt på i snart 12 uker, så det er klart at det er ikke så ekstremt lenge. Til info har jeg gått fra et kaloriinntak på 300kcal om dagen, så jeg har (selvfølgelig) økt både i cm og kg. Det er ikke et sted jeg vil tilbake til og jeg finner svært mye glede i trening og sunt kosthold - men igjen så merker jeg gleder meg til å bli litt mindre igjen :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, asknoelle skrev:

24, 1.69 og 65 kg. 

Jeg har holdt på i snart 12 uker, så det er klart at det er ikke så ekstremt lenge. Til info har jeg gått fra et kaloriinntak på 300kcal om dagen, så jeg har (selvfølgelig) økt både i cm og kg. Det er ikke et sted jeg vil tilbake til og jeg finner svært mye glede i trening og sunt kosthold - men igjen så merker jeg gleder meg til å bli litt mindre igjen :-))

300 kcal??? Hvordan i alle dager klarte du å overleve på det?

Om du øker i vekt, eller er vektstabil på 1800/1600 kcal så er det siste du bør gjøre å kutte noe mer i kalorier i hvert fall. Du bør bruke litt tid på å la kroppen din tilpasse seg inntaket, og helst innføre flere kalorier gradvis slik at du tilpasser deg et høyere inntak. 

Da blir det plutselig 10x lettere å gå litt ned i fettprosent igjen senere. Å kutte kcal på f.eks 2300 kcal er mye mer behagelig enn å kutte kcal på 1800 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...