Gå til innhold

Trenger alle råd jeg kan få!!


len_ia19

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 19 år som trenger sårt noen tips! De siste fire årene siden jeg sluttet på håndball, har kroppen min gradvis forandret seg. Jeg har lagt på meg mye rundt lårene, magen, fått sideflesk, og rumpa henger. Jeg vil ikke kalle meg feit, fordi jeg er 171 høy og veier ca 60 kg. Men jeg er ekstremt misfornøyd med hvordan kroppen min har blitt ... Jeg har vært litt inn og ut av treningssentert, men nå har jeg virkelig gått inn for at nå må noe gjøres...fordi jeg bare forsetter å ese ut både her og der. Jeg spiser ekstremt sjeldent junkfood, og veldig lite snop og brus...spiser det bare i helgane, og da spiser jeg helst popcorn. Ellers spiser jeg veldig normalt egentlig. Jeg har i det siste blitt mye flinkere på å spise mer frukt og grønt, knekkebrød i stedet for brød og slikt. Jeg har begynt å trene kondis hver dag i 30-45 min, bodypump tirsdag og torsdag, og vanlig styrke lørdag/søndag. Er dette nok til at jeg får fjerner fettet og strammet opp hele kroppen? Eller er jeg helt på jordet? Vil ha masse hjelp fordi jeg gidder ikke å trene feil i flere måneder og ikke oppnå en stram og fin kropp! Jeg er ikke etter å bli den hunken, men i alle fall fjerne fettet. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke overdrive kondisjonstreningen din om målet er å stramme opp og gå ned i vekt. Stemmer heller for at du legger inn styrketrening tre dager i uka, for eksempel mandag, onsdag og fredag. Så kan du trene kondisjon på fridagene om du har lyst og ork. Største fremskrittene dine kommer du til å få gjennom kostholdet. Styrketreningen vil hjelpe deg å stramme opp, kanskje få noe muskelmasse men i hvert fall beholde den du allerede har.

Du sier ingenting om hva du spiser, og hvor mye av det. Dette er noe vi må vite for å se på ditt totale energiinntak i løpet av dagen. Diett.no er bra, i kombinasjon med kjøkkenvekta den første tiden før du blir flinkere til å ta matvarene du bruker ofte på øyemål og vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mye variert egentlig. En youghurt og noen knekkebrød til frokost, en banan litt før lunsj. I lunsjen blir det gjerne pastasalat med kylling, til middag varierer det siden jeg bør med familien og det er de som bestemmer maten, men kan vell si at ikke alt er like sunt. Senere på kvelden blir d litt frukt, knekkebrød eller en banan osv. Det variere veldig fra dag til dag hva jeg spiser, så det er litt vanskelig å svare helt korrekt. Men tusen takk for tipset og rådene!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...