Gå til innhold

Starte diett /fettreduksjon


crntbg

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på (som tittelen sier), når det er lurt for å begynne fettreduksjon slik at man er ferdig til sommeren om dere skjønner. Er 17 år og 162 høy, veier 51kg. Er alt fra 64 til 72 rundt midjen, spørs om jeg er oppblåst eller ikke egentlig.

Vet ikke helt hva slags info jeg skal oppgi, og er nok vanskelig å si akkurat når jeg bør starte siden jeg ikke vet hvor mye fett og muskler osv jeg har på meg.

Trener som regel 1 gang i uka, da tiden ikke strekker til. Har hest, jobber 3 ganger i uka, og går på skole. Er heldig om jeg får trent 2 ganger.. Kjører SS, med knebøy, markløft og push ups. Kan ikke gjøre stort annet med skulderne pga vondt (skal trene opp rotatorcuffen). 

Tror jeg skal bytte program når jeg skal begynne med fettreduksjon. Spørsmålet er da, hvor tidlig burde jeg begynne? Og under fettreduksjon, burde jeg legge til løping i programmet? Har sett mye på xpress :-) 

Og nå spiser jeg 50g fett (blir ofte mer, men prøver å få det til å gå opp), 115g protein (cirka), og resten karbs. Sliter med å få i meg nok protein vel og merke.

Og under fettreduksjon, hvor mye bør jeg spise? Nå er det 1950 hviledager, og 2300 på treningsdager. Dagene jeg jobber blir det fort mye mindre, da jeg jobber fra 4-9 og kan ikke spise noe da.

EDIT: bygger altså muskler nå, tross alt vinter :)

Endret av crntbg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er forresten ikke veldig sterk (hvis det er viktig å oppgi). Kjører 62,5 i mark nå, og 44 i knebøy. Push-ups klarer jeg ikke lenger, men tar på hjelpemaskin 10kg minus egen kroppsvekt. Løfter da 41kg opp. Noen ganger klarer jeg 5kg minus egenvekt, men da ikke hele 8x3 om det gir mening :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...