Gå til innhold

Låret svikter


tusta72

Anbefalte innlegg

Hei.

Ny her og lurer på om noen kan fortelle meg hva som er galt med låret mitt? Når jeg reiser meg opp eller begynner å gå svikter det øverst i låret og det gjør litt vondt. Noen som vet hva dette kan være? Har vært ganske fysisk aktiv de siste fem månedene etter et ganske så stillesittende liv.. Lurer på hva som er lurt å gjøre, fortsette å trene eller kanskje ta det litt med ro til plagene gir seg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan det være veldig mange svar på! Å finne årsaken, med faktorer som sittestilling, lengde på det, total aktivitet ila dagen, hva eller når du var i hvilken aktivitet/trening samme dag eller dagene før - samt ditt treningsprogram (?) og nivå må med i det regnestykket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på kurs i endring av livsstil i september og var før det veldig lite aktiv. Har de siste månedene vært fysisk aktiv i gjennomsnitt 6-9 timer pr. uke. Jeg går turer, jogger litt, spinning, zumba, svømming... De siste dagene før plagene oppstod gikk jeg turer i ca. tyve cm snø... Mulig at jeg har overbelastet litt kanskje? Det jeg er mest usikker på er om jeg bare skal fortsette å være aktiv eller om jeg burde ta de med ro til plagene har gitt seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på kurs i endring av livsstil i september og var før det veldig lite aktiv. Har de siste månedene vært fysisk aktiv i gjennomsnitt 6-9 timer pr. uke. Jeg går turer, jogger litt, spinning, zumba, svømming... De siste dagene før plagene oppstod gikk jeg turer i ca. tyve cm snø... Mulig at jeg har overbelastet litt kanskje? Det jeg er mest usikker på er om jeg bare skal fortsette å være aktiv eller om jeg burde ta de med ro til plagene har gitt seg..

Vi er ikke skapt for å være inaktive, så med hensyn til at du har vært inaktiv til å øke aktivitetsnivået ditt i stor grad er det kanskje en tilpasningskurve du har vært foruten og dermed fått de plagene du nå opplever.

Trener du noe styrketrening utenom gruppetimer?

Endret av Therese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent litt styrke, men ikke nok. Tenkte å begynne å få inn styrke to ganger i uken i alle fall. Bruker egen kroppsvekt og strikk til styrke trening. Må nok regne med å få en del plager når en går fra å være inaktiv til å være aktiv og har en del kilo for mye. Får ta det med ro noen dager å se om det hjelper. Er jo livredd for å ikke kunne fortsette på den gode veien jeg har startet på nå! Tusen takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...