Gå til innhold

Styrke/cardio/mat/hvile


thefabtype

Anbefalte innlegg

Hei! Er 38 år og har trent teknisk idrett hele livet. Syklet en del og mye fotball, volleyball, innebandy.. men har ikke trent så mye styrke. Spiser nokså vanlig med altformye sukker, lite fast food, en del fra bunn og helst med broccoli, spinat og annen sunn mat oppi (men altfor lite).. for lite fisk føler jeg. Jeg er kroppsøvingslærer, og trener innebandy ca 6 timer i uka, fordelt på 2t + 0,5t +0,5t + 2t fra mandag til torsdag. Ellers sporadisk styrke.. prøver da å trene store muskelgrupper, mye knebøy, benkpress, chins, mageøvelser.. 

Har lyst å trene styrke nok til å bygge en del muskler jevnt over hele kroppen. Er slank, 180 og 75 kilo. Jeg har god appetitt, men planlegger dårlig til nå og får nok i meg for lite, altfor ofte.. Kjenner for ofte på søtsuget som konsekvens :-/ og tilfredsstiller søtsuget altfor ofte..

Jeg vil bli større til sommeren og begynner kommende uke! 3-4 økter i uken nok? Kan jeg spise naturlig uten gainer? eller bør jeg hive innpå gainer også? (e så dyrt)..

sovner ikke før 2330 på kveldene og ville helst trent styrke om morgenen 06-07 (begynner på jobb 08), man-tors... men da må jeg i seng 22 hver kveld...?

 

Tips og tanker?

Endret av thefabtype
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres jo ut som du vet akkurat hvor problemene ligger. 

3-4 økter med styrke er mer enn nok for å legge på seg masse, men det kommer jo an på hva/hvordan du trener i løpet av de øktene.

Gainer er ikke nødvendig om du får i deg nok kcal i løpet av dagen for å gå i overskudd. Om du orker å spise alt du må få i deg til vanlig, så er det jo ikke noe problem. 

Søvn er uten tvil en meget viktig faktor for restitusjon og du får jo eventuelt trene senere på dagen, eller legge deg tidlig. enkelt å greit egentlig. Ingen som blir supermann med for lite søvn gjennom uken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...