Gå til innhold

Øm under hælen


LB83

Anbefalte innlegg

For en uke siden hadde jeg en god intervalløkt på mølla. Morgenen etter klarte jeg så vidt å trø ned på venstre hæl. Antar at det kanskje er skoene som begynner å miste dempingen (bruker Asics gel-kayano og de skal være riktige for meg, men har brukt de en stund). Tok en pause fra løpingen og hælen kjentes nesten helt bra igjen. Tok meg en løpetur ute i dag med helt nye sko i dag og nå verker hælen som bare det...

Noen som har forslag til egenbehandling? Og kan jeg forvente at jeg kan løpe normalt igjen om et par uker?

Det skal sies at jeg har noen kg for mye, som jeg jobber for å kvitte meg med (det hjelper kanskje også?), og målet er å fullføre halvmarathon i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Falsk plantarfascitt høres det ut som. Kan også være ordinær plantarfascitt.

Palpasjon og trykk over leggen kontra plantarfasciet bør kunne avsløre status. Dersom leggene er meget ømme ved trykk, kan jeg foreslå protokollen nedenfor.

Tipper at du har for dårlig hofteekstensjon i løpsteknikken din. Dette overbelaster hamstrings og legger, men underbelaster setet. Setet er den største muskelen i kroppen.

Masser opp eller få satt noen nåler i soleus og gastrocnemius (leggene), deretter tren opp rumpa og øk hofteekstensjon i gangen.

Dette er selvsagt bare gjetting ut i fra det du beskriver. Kan ikke si noe sikkert uten å ha sett deg.

Skrev et innlegg om noe lignende som du kan lese nedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...