Gå til innhold

Ned i fett /opp i styrke, muskler


eelise

Anbefalte innlegg

http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/

Dette inlegget har jeg lest fleere ganger, og lurer på om dette er noe som funker?

Det å spise 2000 kcal i 2 uker for så å droppe litt etterhvert? (er for de som trener mye kardio eller er spiseforstyrret osv)

Jeg trener jo alltid mye kardio blandet med styrke:

35-50 min kardio før 30 min styrke mandag, tirsdag, fredag og eventuelt lørdag

45-60 min kardio onsdag og torsdag

langtur lørdag/søndag

Skal jeg droppe kardioen før styrken mandag, tirsdag, fredag og eventuelt lørdag?

Og heller ha enten intervall 30 min onsdag og moderat 60 min torsdag (eller omvendt)

Og en tur lørdag eller rolig jogg søndag? På rolig intensitet?

Og hvordan kan jeg varme opp til styrketrening da?

Han skriver jo MAKS 20-30 min kardio 3-4 ganger i uken..

Hva anbefaler dere? Å høre på inlegget hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke så mye svar til deg egentlig,for holder meg vekke fra alt sånt fordi jeg har vært spiseforstyrret selv i mange år og har vært gjennom d der å skal trappe opp på maten så så mye hevr uke...d tar tid å gå fra 600 kcal om dagen til normalt 2000 feks.

Men det jeg vet ganske sikkert er at for å gå ned i fettprosent må du ha et lite kcalunderskudd. Tror ikke du skal begynne å ha noe sykt kcalunderskudd for da vil du bare miste muskelmasse:)

Så er det lurt å trene kardioen ETTER styrketrening for da går du rett på fettet:) Ellers synes jeg personlig det du linker til ser skummelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor var det jeg linket til skummelt?

Det står jo at du ikke skal ha høyt kcal underskudd og gå maks ned 300 g

I uken.. Er jo ikke farlig det da :)

Mulig jeg misforstod;) Beklager altså...jeg trodde du skulle leve som en som hadde spiseforstyrrelser:/ Hehehe:P Nei d er ikke farlig med lite underskudd,d er jo d du må ha,altså ikke så veldig stort men lite underskudd bare ,for å bli sterkere,gå ned i vekt og senke fett%:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg misforstod;) Beklager altså...jeg trodde du skulle leve som en som hadde spiseforstyrrelser:/ Hehehe:p Nei d er ikke farlig med lite underskudd,d er jo d du må ha,altså ikke så veldig stort men lite underskudd bare ,for å bli sterkere,gå ned i vekt og senke fett%:)

Hehe ja, du må lese artikkelen godt, siden er lett å skumlese og da misforstår du mye iallefall i første del av artikkelen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...