Gå til innhold

Hjelp til å forbedre kondisjon


BigBoii

Anbefalte innlegg

Hei! Har dessverre vært en latsabb det siste halvåret, og tenker å skjerpe meg etter nyttår. Kan fortelle litt om meg selv: Gutt på 20 år, var i relativt god form med pers med 13:05 på 3000. Operererte dessverre i juni, og daffet av med treningen etter at jeg begynte på universitetet. Har i de siste månedene lagt på meg ekstra kilo, og kondisjonen har blitt mildt sagt dårlig. Har veldig lyst til å forbedre kondisjonen samt gå ned i vekt. Vet dessverre ikke hvor jeg skal starte, hvilket program jeg skal kjøre. Har tenkt på 4x4 intervall 3 ganger i uka i x antall måneder. Motivasjonen er på topp, er klar for en ny forandring. 

  • Gå ned i vekt
  • Forbedre kondisjon
  • Tips til program jeg skal kjøre?

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4x4 er fine intervaller det altså, men jeg kan nesten garantere deg at du kommer til å gå lei!

Du kan jo sette opp dine egne økter som oppfyller disse kriteriene:

Skjermbilde_2015-12-26_kl._10.26.56.thum

Tabellen er forresten laget av Sigmund Apold Aasen :) 

Har du ikke pulsklokke så går du utifra RPE.

Sett opp 3 økter, en med høy intensitet, en med lav og en med moderat. Forsøk å oppfylle kriteriet for effektiv varighet. Start på laveste nivå, altså lite aktiv mosjonist. Når du klarer ytterpunktene i hver intensitetssone rykker du opp til neste nivå.

 

Endret av Thomaseh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...