Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Har dessverre vært en latsabb det siste halvåret, og tenker å skjerpe meg etter nyttår. Kan fortelle litt om meg selv: Gutt på 20 år, var i relativt god form med pers med 13:05 på 3000. Operererte dessverre i juni, og daffet av med treningen etter at jeg begynte på universitetet. Har i de siste månedene lagt på meg ekstra kilo, og kondisjonen har blitt mildt sagt dårlig. Har veldig lyst til å forbedre kondisjonen samt gå ned i vekt. Vet dessverre ikke hvor jeg skal starte, hvilket program jeg skal kjøre. Har tenkt på 4x4 intervall 3 ganger i uka i x antall måneder. Motivasjonen er på topp, er klar for en ny forandring. 

• Gå ned i vekt
  • Forbedre kondisjon
  • Tips til program jeg skal kjøre?

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34982-hjelp-til-%C3%A5-forbedre-kondisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

4x4 er fine intervaller det altså, men jeg kan nesten garantere deg at du kommer til å gå lei!

Du kan jo sette opp dine egne økter som oppfyller disse kriteriene:

Skjermbilde_2015-12-26_kl._10.26.56.thum

Tabellen er forresten laget av Sigmund Apold Aasen :) 

Har du ikke pulsklokke så går du utifra RPE.

Sett opp 3 økter, en med høy intensitet, en med lav og en med moderat. Forsøk å oppfylle kriteriet for effektiv varighet. Start på laveste nivå, altså lite aktiv mosjonist. Når du klarer ytterpunktene i hver intensitetssone rykker du opp til neste nivå.

Endret av Thomaseh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...