Gå til innhold

Smerte ved utstrakt kne


hmh94

Anbefalte innlegg

Etter å ha trent utspark for flere måneder siden, har jeg hatt vondt i høyre kne når jeg strekker det ut og flexer det. Får ikke helt tak i hvor smerten sitter eksakt, men kjennes ut som det er oppå kneet et sted (?). Jeg har ikke vondt når jeg tar knebøy, utfall ++, kun når det strekkes helt ut. Er ikke alltid jeg kjenner det heller, men det er der og det ser ikke ut til å gå vekk, selv om det er leeenge siden.. hva kan det være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gir mer mening hvis det er på baksiden av kneet, hvor mange strukturer er mer utsatt i utstrakt stilling. Smerter på innsiden av kneskålen kommer gjerne av at patella ligger feil i sporet, eller av at skinnbeinet ligger for langt bak, noe som fører til økt friksjon når patella glir over lårhodet. Men dette vil i så fall gjerne skje med bøyd kne.

Hvis du har til vane å låse kneet i holdningen din, så kan dette være årsaken, altså at skinnbeinet har sklidd posteriort.

Vanskelig å si noe mer ut i fra det du skriver her. Synes ikke symptomene stemmer overens med det du må gjøre for å fremprovosere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...