Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 18 år som trent både styrke og kondisjon i 3 år ca. Mitt mål er å bli sterkere og å få bedre kondisjon. Jeg trener 6 ganger i uka og treningsprogrammet mitt ser slik ut: 

Mandag: Intervaller 

Tirsdag: Styrketrening( fullkropp) supersett 12 repetisjoner ca 4 sett
             Knebøy+Sideplanke
             Markøft+ Triceps
             Utfall+Sidehev
             Strak mark+Biceps
             Militærpress
             Ryggoptrekk med stang+ armhevninger 

Onsdag: Fri eller rolig løpetur 

Torsdag: Tabata intervaller

Fredag: Tung styrketrening( fullkropp) 6-8 repetisjoner 4-6 sett
             Beinspark med strikk
             Knebøy+ militærpress
             Strak mark+ triceps og biceps 
             Utfall
             Nedtrekk m bredt grep+ fronthev
             Ryggopptrekk m stang + armhevninger 

Lørdag: Intervaller/ rolig joggetur

Sønsdag: Tung styrke(fullkropp) samme som fredag. 

Skrevet (endret)

Har trent endel i 3 år ja, men begynte ikke å trene tung styrke før dette året. Jeg tar nå rundt 60 kilo i de fleste baseøvelser, og jeg merker at jeg har blitt mye sterkere i det siste. Forbedring i kondis føler jeg derimot har stoppet litt opp...

Er skjeldent sliten,og sover kjempegodt på natta. Skulle jeg være sliten en dag,så dropper jeg treninga;-) Har ikke tatt noen test på hvor fort jeg løper på 5km, men løper på 11.30 på 3km( målet er under 11). 

Hvordan burde jeg legge opp styrketreninga? Færre øvelser/repetisjoner? Er det bedre dersom jeg løper to intervalløker+ en langkjøring i uka, eller blir dette også for mye? :-) 

Endret av Guuroo
Skrevet

Så du har 60kg knebøy, benkpress og markløft? Er det det du mener? Hvor mye veier du?

Årsaken til at jeg spør er fordi det er en god indikator på din nåværende styrke om du har trent disse øvelsene over tid :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...