Gå til innhold

Opp i fettprosent av for lite mat??


PernilleMosk

Anbefalte innlegg

I to uker nå har jeg hatt et meget strengt kosthold. Er relativt aktiv på fritiden, samt i jobben som sykepleier. Har alt i alt gått ned 40 kilo, men har en 7-8 igjen. For 2 uker siden veide jeg 76,1kg med en fettprosent på 36,6. Muskelmasse på 45,8kg. 

Har spist uhorvelig sunt (underkant av 1400 kcal) nå de ti siste ukene. Fortrinnsvis Shaker, og har gått ned til 73,9 kg. MEN gått opp i fettprosent  (38) og ned i muskelmasse  (43,5kg). Dette er jo det stikk motsatte av hva jeg ønsket å oppnå! 

Er det fordi jeg har spist for lite? Trenger tips nå. Skal ha ny sjekk om 2 uker..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Vel, om det meste du har mistet er muskelmasse, så vil du jo gå opp i fettprosent - fordi en større andel av kroppen din blir fett ift muskler. Det virker som om du er veldig aktiv - så ja, underkant av 1400kcal kan være for lite. Hvorfor bruker du shaker som diett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...