Gå til innhold

Kan jeg ha et slikt treningsprogram?


Pipsa

Anbefalte innlegg

Lagd mitt første treningsprogram kan jeg få noen tilbakemeldinger på dette?

dag 1:

markløft 5X5

chins kvx4x max

en arms roing 3x10-12

hip thrust 5x10

brystpress 3x10-12

Slynge bakside lår 3x10-12

pull through 3x10

pleier noen ganger kjøre slynge og pulltrough i superset.

dag 2:

knebøy 4x6/ 3x10-12(lettere belasting)

rumense mark 3x 8 

stående roing 3x10-12

enarms skulder press 3x10

ett bens hip thrust 3x 15-20 (dette er uten belastning) 

brystpress (kanskje bytte ut med benkpress)

liggene pullover

kanskje litt mage trening

disse to trener jeg 4 ganger i uken hvis det er noe dere ser ikke passer inn eller jeg burde bytte ut, eller kanskje få med så blir jeg glad for hjelp! 

Fokuset mitt er egentlig rompe og lår, men det andre er også viktig så klart:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva baserer du denne treningen på? Hvordan har du tiltenkt progresjon? Hvor mye treningserfaring har du? Hva slags bakgrunn har du for å sette opp akkurat dette programmet?

jeg satt opp treningen sånn fordi jeg har lyst til å bli sterkere i markløft, knebøy og chins spesielt. men samtidig så har jeg ikke så mye peiling på å sette opp et program. Skriver opp for hver gang og legger på mer vekter 1 gang i uka ca.  Jeg har trent ganske lenge og har vel vært igjennom de fleste øvelser og føler teknikken på de fleste sitter ganske bra. Men det jeg ikke er flink på er å sette opp programmer og vite hva sol lønner seg å trene og hvilke øvelser sammen. Jeg kunne delt opp det litt Anderledes kanskje. Har også tenkt underkropp overkropp. Men som sagt vet ikke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det smarteste du kan gjøre og du vil ikke lære mer på noen som helst annen måte enn ved å prøve - finne ut hva som fungerer for din kropp - eventuelt feile på enkelte punkter - for så å rette opp i de.

Ikke nøl med å rette opp i de tingene du kjenner blir "feil" underveis - dette merker du nok fort ^_^

Jeg har selv møtt utøvere som har hoppet fra den ene standariserte nett-programmet til det andre i 10-15 år, hvor tallene/vektene/øvelsene er brettet ut for dem fra A til Å. Den dag i dag er de ikke egnet til å tenke selv, utforske eller videreutvikle noe som helst og sliter med å nå sine mål.

Ting du kan lese deg opp på ang. hvordan man skal utføre et program, i dette tilfellet ditt eget program:

  • Kosthold
  • Deload
  • Frekvens
  • Progresjon

Disse 4 faktorene er viktigere enn selve programmet - ergo, et godt program vil ikke kunne gi gode resultater om man ikke har kunnskapen til å utføre det med litt magi ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det smarteste du kan gjøre og du vil ikke lære mer på noen som helst annen måte enn ved å prøve - finne ut hva som fungerer for din kropp - eventuelt feile på enkelte punkter - for så å rette opp i de.

Ikke nøl med å rette opp i de tingene du kjenner blir "feil" underveis - dette merker du nok fort ^_^

Jeg har selv møtt utøvere som har hoppet fra den ene standariserte nett-programmet til det andre i 10-15 år, hvor tallene/vektene/øvelsene er brettet ut for dem fra A til Å. Den dag i dag er de ikke egnet til å tenke selv, utforske eller videreutvikle noe som helst og sliter med å nå sine mål.

Ting du kan lese deg opp på ang. hvordan man skal utføre et program, i dette tilfellet ditt eget program:

  • Kosthold
  • Deload
  • Frekvens
  • Progresjon

Disse 4 faktorene er viktigere enn selve programmet - ergo, et godt program vil ikke kunne gi gode resultater om man ikke har kunnskapen til å utføre det med litt magi ^_^

takk for tips, skal lese om det. Har lest litt om noe av det fra før og jeg Jar veldig lyst til å lære. Hvordan kan jeg egentlig vite at noe ikke fungerer? Får bare prøve meg fram litt, men merker jeg virkelig VIL finne et program som passer meg og som jeg får resultater av 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...