Gå til innhold

Hjelp til å lage treningsprogram?


Vettikke

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gut på 16 år. Jeg er ca 175 cm og veger 75kg. Jeg har alltid vært fysisk aktiv, men siden jeg har slutta på fotball og har ikke trent på ca 6 mnd begynner jeg å bli missfornøyd med min fysisk form og derfor har jeg bestemt meg får å begynne å gå på trening studio. Da håper jeg å forbrenne litt fett og å bygge på litt muskler  og generelt forbedre fysikken min. Fordi jeg føller at jeg begynner å få litt bollemage :D. Jeg har vært på trening studio med kompis par ganger, men jeg vett ikke, på en måte hva jeg skal gjøre hvilken øvelser jeg skal gjøre og hvordan det er best å trene. Fordi jeg vett at jeg trenger å lage treningsprogram, men jeg vett ikke hvordan jeg skal gjøre det. Jeg har så mange spørsmål om hvordan jeg burde lage det. 

For det første hvor mange dager i uken må jeg trene? er det nokk med 3-4 i uken med legday?

Så, hvilken øvelser jeg burde gjøre hverdag? Burde jeg trent bare en type muskler hver dag liksom skulder og rygg og den andre dagen f.eks biceps og kasse? Hvor lenge burde jeg trene hver dag, 1time? Så hvor lenge kan jeg følge den treningsprogram? Til nå har jeg alltid jogget 15 min på tredemølla før selve økta er det bra eller dumt? Så kort sagt jeg lurer på om noen kunne hjelpe med meg å lage en treningsprogram for begynnere? Så jeg lurer om noe kunne hjelpe meg å forstå hvordan alt fungere :D og hvordan jeg kan lage et godt treningprogram med øvelser osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor lage eget? Finnes jo et godt utvalg av ferdige programmer, spesielt for nybegynnere :) Selv anbefaler jeg 5x5. Det kan du følge lenge, iaffal til du er klar for noe mer avansert.

Å jogge foran økten i 15 min er helt ok hvis du synes det er en bra oppvarming. Anbefaler dog å varme opp med vekter (5x5 programmet har info om det også).

Kom tilbake hvis du har spørmsål om et spesifikt program eller dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...