Gå til innhold

Vettikke

Medlemmer
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Vettikke

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei, jeg lurer på om det er andre trenings alternativet for meg uten om å løfte vekter. Det jeg mener er egentlig at jeg er lei av å gå på treningsenter. Jeg føler det blir for kjedelig å løfte vekter. Jeg har ikke den lidenskapen jeg kanskje hadde før for det. Jeg må innrømme at jeg har dettet mye ut i det siste. Spesielt i sommeren. Og jeg føler jeg har ikke den viljen, "energi" til å gå på treningsenter lenger som jeg kanskje hadde før. Fysikken min har blitt verre på grunn av dette og jeg spesielt merker at jeg har fått dårligere kondisjon. I tillegg har jeg lagt på meg litt fett på kroppe
  2. Hei. Jeg har gått ca.1 uke på RYP treningsprogrammet. Måle mitt med dette er å bygge styrke og muskler på kroppen. Jeg er er 17 år gammel gutt veier ca.77kg og er 177cm. Fysike formen min vil jeg si er OK. Men noe jeg sliter med er å lage en skikkelig kostholdsplan/matplan som passer til treningsprogram jeg går på. Jeg har funne ut hvor mange kalorier, fett, protein og karbohydrater jeg trenger. Så jeg kom frem til at jeg trenger 139g protein(noe jeg synes var litt mye, så dere må gjerne korrigere på meg vist jeg tar feil), 276g karbohydrater, 123g fett og 2700kcal. Til å finne dette bruk
  3. OK, Hvordan lean bulke man?(er heller ikke sikker om selve begrepet) I tillegg hvordan ville diete sett på å bli sterkere og legge på meg muskelmasse? Har du kanskje noe eksempler?
  4. Har ikke trent på treningsentre så lenge. Har trent ca.1uke. Før de hadde jeg ca 6mnd pause fra fysisk aktivitet. Jeg sier at jeg har 20-24% fettprosent på grunn at jeg går ut fra bilde jeg har lagt ut Fordi føler kroppen min ser ut sånn
  5. Takk for svaret. Som sagt jeg har litt fett på magen og fettprosenten min ligger mellom 20-24%, tror jeg. Hva burde jeg gjort først? Burde jeg gått ned i vekt og forbrent fettet på kroppen eller burde bare jeg bygget på styrken?
  6. Ja, har lest gjennom de og at jeg trenger rundt 1800kcal ved hvile. Siden jeg trener rund 3-4 ganger så må jeg ha rund 2500 kcal når jeg trener. Men siden jeg har lust å forbrenne fett på magen uten at jeg reduserer muskelmassen må jeg redusere kcal, ikke sant? La oss si jeg må ha 2125kcal for moderat fettforbrenning. Men kan jeg da bygge styrke samtidig som jeg forbrenner kcal i kroppen? Slik at fettprosenten min synker?
  7. Hei. Jeg har prøvet å spise sunnere og har fått de til, men jeg føler jeg har slitt med å ha oversikt over kaloriinntaket mitt. Så jeg tenker jeg kanskje burde lage en matplan og lage til og med mat for hele uke siden jeg har heller ikke så veldig godt tid til å lage mat når jeg kommer hjem. Men er svært usikker hvor jeg skal starte. Hvor mange kalorier burde en gut på 17 år, 177cm og 77 kg spise, med BMI 24,6. I tillegg har jeg begynt på RYP grunnprogrammet. Der målet mitt er og bygge styrke, men i tillegg har jeg ikke helt flat mage så det er noe jeg kunne tenkt meg å bli kvitt. Så jeg tenke
  8. Aurelius takk for svaret. Målet mitt er å bygge styrker ikke å bli større i kroppen. Og jeg trener heller ikke får å stå på scenen, men bare får betre helse, fordi det siste 6mnd har jeg kommet virkelig ut av form. Før det trente jeg ganske mye, men aldri med vekter det gikk ut på springing altså mer kondisjon og forbrenne fett på kroppen osv. Men målet mitt er ikke å forbrenne fett nå siden jeg har ikke så mye fett på kroppen min, men jeg føler jeg er får svak. Dette året flyttet og kom på en måte ut av mine rutiner slik at har på en måte blitt vanskelig å komme tilbake til å trene. Mange si
  9. okveine Jeg gjør det slik fordi jeg har ikke tid på fredag og helger. Jeg pleier å reise vekk i helgene. LtdEdFred Vett ikke om jeg var ikke tydelig nokk, men dette er ikke en ferdig treningsprogram. Detter er mer eller mindre en liste av øvelser jeg tenker å gjøre. Men jeg forstår at det er ikke mulig å gjøre alle øvelser. Det er derfor jeg lurer på hvilken jeg burde kutte ut og beholde og hvor mange sets og reps jeg burde gjøre av hver øvelse?
  10. Hei. jeg har begynt å lage trening program. Men jeg er ikke helt sikker på hva jeg driver med. Så, jeg har samlet mange øvelser som dekker de forskjellige muskel gruppe, men jeg kan ikke gjøre alle. Så jeg vett ikke hvilken av øvelsene burde jeg gjøre og hvilken jeg burde kutte ut? Så er jeg usikker på hvor mange reps og sets jeg burde gjøre til oppvarming og hoveddel av hver øvelse og hvordan jeg burde organisert de? I tillegg lar derre merke til at jeg springer 15 min. Er det egt lurt? Monday: Triceps and Chest. Plus abs. - Run 15 min ca 3 km. - Bench Press - Peck Dec -
  11. Hei. Jeg er en gut på 16 år. Jeg er ca 175 cm og veger 75kg. Jeg har alltid vært fysisk aktiv, men siden jeg har slutta på fotball og har ikke trent på ca 6 mnd begynner jeg å bli missfornøyd med min fysisk form og derfor har jeg bestemt meg får å begynne å gå på trening studio. Da håper jeg å forbrenne litt fett og å bygge på litt muskler og generelt forbedre fysikken min. Fordi jeg føller at jeg begynner å få litt bollemage . Jeg har vært på trening studio med kompis par ganger, men jeg vett ikke, på en måte hva jeg skal gjøre hvilken øvelser jeg skal gjøre og hvordan det er best å trene. F
×
×
  • Opprett ny...