karolinefitness Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 jeg er jente på 20 år som har nylig startet å trene igjen etter 2 år av. Jeg trener 5-6 dager i uken hvor jeg starter med 15 min på tredemølla deretter styrketrening. Jeg ønsker å gå ned i fettprosent. Spørsmålet mitt er da, skal jeg trene cardio før eller etter styrketrening?og har dere noen anbefalinger hvordan jeg skal legge opp treningen for uka?165cm-72kg.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34707-cardio-vs-styrketrening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomaseh Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Må du trene cardio for å gå ned i fettprosent? Nei. Du vil ha mest energi og musklene dine vil være mer klare for å yte det maksimale ved å kjøre styrketrening først, for deretter å fylle på med utholdenhetstrening. Men så spørs det jo også hvordan type utholdenhetstrening du gjennomfører 5-6 dager i uken etter 2 års opphold høres ut som ganske mye trening relativt fort! Husk på å la kroppen hvile innimellom og at reduksjon i fettprosent tar tid! karolinefitness 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34707-cardio-vs-styrketrening/#findComment-1169523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 jeg er jente på 20 år som har nylig startet å trene igjen etter 2 år av. Jeg trener 5-6 dager i uken hvor jeg starter med 15 min på tredemølla deretter styrketrening. Jeg ønsker å gå ned i fettprosent. Spørsmålet mitt er da, skal jeg trene cardio før eller etter styrketrening?og har dere noen anbefalinger hvordan jeg skal legge opp treningen for uka?165cm-72kg..5-6 x i uka med styrke - hvordan er oppsettet?^^^vTenker bare på at en ofte kan få bedre fremgang med fokus på frekvens (trene musklene ofte, fremfor å trene én muskelgrupper per økt og dermed bare belaste den en gang i uka) - altså å belaste hver muskelgruppe hyppig; typisk 2-3-4 ganger i uka noe du kan gjøre ved å trene fullkropp eller to-splitt.Ned i fett = kaloriunderskudd^^^Hvordan kaloriunderskuddet oppnå er opp til deg - finn ut hva som passer deg best mtp livvsttil, hverdagsliv, og preferanser: små måltider ofte, eller større og færre måltid? Jeg foreslår at du legger deg i et lite underskudd (Vedlikehold - 4-500 kcal), og trener styrketrening. Når vekta slutter å falle kan du legge inn 2 økter med litt utholdenhetstrening, øke hverdagsmosjonen, eller kutte enda litt i kaloriene (eller en kombo). "Cardio" vil hovedsakelig bare (sett bort i fra forbedret kondisjon hvilket også er bra) gjøre kaloriunderskuddet større, MEN det er bare dersom en ikke kompenserer ved å spise ekstra hvilke et fort gjort mtp hvor lite en faktisk forbrenner og hvor sulten en ofte blir Hvis du LIKER utholdenhetstrening er kjør på, men hvis ikke så er det virkelig ikke nødvendig. Det er også verdt å nevne at mye utholdenhetstrening + energiunderskudd = stresse kropp (stresshormoner) hvilket er svært ugunstig mtp fettforbrenning karolinefitness 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34707-cardio-vs-styrketrening/#findComment-1169543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.