Gå til innhold

Kink i nakken. Trene eller oppsøke behandling?


Loco

Anbefalte innlegg

Hei.

Våknet i dag med kink i nakken. Stråler nedover venstre side av nakken og ut til skulderen da jeg beveger på hodet eller bruker nakke til å løfte hode/holde igjen. Er det noe poeng i å gå til manuellterapeut/kiropraktor? Vil det evt. kunne gå over mye fortere enn om jeg bare venter det ut? Kjenner at krevende øvelser som bøy, benk, mark, vendinger o.l samt fotball er håpløst, men mindre krevende isolasjonsøvelser tror jeg skal gå bra. Om jeg ikke kjenner smerte utover det jeg gjør nå når jeg beveger på hodet bør vel dette være greit? 

Det er vel bare vondt, ikke farlig? Eller kan jeg forverre "skaden" ved lett aktivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke kjent noe til det i det hele tatt. Skjedde i dag tidlig da jeg våknet. Strakk meg samtidig som jeg brukte hodet til å løfte meg opp og vrei på nakken. Da kom det ett høyt knekk som når jeg "knekker fingre". Etter det har det vært sykt vondt uansett hva jeg gjør, men spesielt da jeg lener hodet mot venstre (samme vei som jeg vrei hode da det skjedde).

Forøvrig aldri hatt problemer med nakken før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I beste fall er det en låsning i nakken som fører til klem av nervene. I verste fall er det en nakkeprolaps som fører til strålingen ut i armene. Det kan også være thoracic outlet syndrom, men mtp denne lyden som dukket opp sammen med smertene, så heller det mest mot førstnevnte. Ville tatt en tur til kiropraktor først, om jeg var deg. Du bør jobbe med holdning etter at kiropraktoren har manipulert nakken din - jeg har en artikkel på nakkesmerter på nettsiden min som du kan lese. Dersom kiropraktorens manipulasjon ikke forbedrer smertene dine, spes strålingen ut i armen, overhodet, da ville jeg dratt til fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...