Gå til innhold

Ikke trent på 2 år, trenger nytt treningsprogram


MiniIngrid

Anbefalte innlegg

Etter et par år uten styrketrening kjenner jeg at jeg både vil og trenger å begynne med det igjen. Da jeg sluttet kjørte jeg en to-splitt jeg trivdes veldig godt med, men siden det er så lenge siden jeg har trent tenker jeg det er fornuftig med et nybegynner/helkroppsprogram. Jeg kjenner at jeg har blitt slapp i fisken, og den rumpa jeg en gang hadde har dratt sin vei, så det vil være målet mitt, stramme opp og få tilbake rumpa. Tenker å trene 3-4 dager i uka.

Jeg har tatt utgangspunkt i nybegynnerprogrammet, men byttet ut et par øvelser.

Knebøy/Frontbøy (annen hver gang) 3x8-10
Benkpress med manualer 3x8-10
Strake markløft 3x8-10
Arnoldpress 2x8-10
Nedtrekk 2x8-10
Bicepscurl 2x8-10
Nedpress 2x8-10
En eller annen mageøvelse

Jeg kunne også tenkt meg til å putte inn hip-thrust og bulgarske utfall, blir det for mye? Forslag og tips tas imot med stor takk :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ser helt greit ut det her for meg :) 

Ville kanskje vekslet mellom vanlig markløft og strakmark på samme måte som knebøy/frontbøy.

Hip thrust går an å legge inn, men kan fort bli mye for beina med bulgarske utfall oppå knebøy (i en variant) OG markløft.  

Hvordan tenker du deg progresjon skal foregå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...