Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter et par år uten styrketrening kjenner jeg at jeg både vil og trenger å begynne med det igjen. Da jeg sluttet kjørte jeg en to-splitt jeg trivdes veldig godt med, men siden det er så lenge siden jeg har trent tenker jeg det er fornuftig med et nybegynner/helkroppsprogram. Jeg kjenner at jeg har blitt slapp i fisken, og den rumpa jeg en gang hadde har dratt sin vei, så det vil være målet mitt, stramme opp og få tilbake rumpa. Tenker å trene 3-4 dager i uka.

Jeg har tatt utgangspunkt i nybegynnerprogrammet, men byttet ut et par øvelser.

Knebøy/Frontbøy (annen hver gang) 3x8-10
Benkpress med manualer 3x8-10
Strake markløft 3x8-10
Arnoldpress 2x8-10
Nedtrekk 2x8-10
Bicepscurl 2x8-10
Nedpress 2x8-10
En eller annen mageøvelse

Jeg kunne også tenkt meg til å putte inn hip-thrust og bulgarske utfall, blir det for mye? Forslag og tips tas imot med stor takk :)

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ser helt greit ut det her for meg :) 

Ville kanskje vekslet mellom vanlig markløft og strakmark på samme måte som knebøy/frontbøy.

Hip thrust går an å legge inn, men kan fort bli mye for beina med bulgarske utfall oppå knebøy (i en variant) OG markløft.  

Hvordan tenker du deg progresjon skal foregå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...