Gå til innhold

kan jeg gjøre styrketrenings og intervaller i samme økt?


synnelahny

Anbefalte innlegg

Kan jeg jeg gjøre styrke trening og intervaller i samme økt, eller bør jeg kjøre intervaller og styrke på egne dager? jeg ønsker å gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse. Jeg har hørt at noen anbefaler å ha egne dager, mens andre sier at det går helt fint å kjøre styrke og intervaller i samme økt, men jeg vet ikke hvilke av disse to som er sanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greien er at du skal trene så hard styrketrening at du ikke skal klare å løpe intervaller etterpå, og vice verca. Når det gjelder trening er det ikke vits å gjøre det 50%, du må yte maks på begge områdene og det lar seg ikke kombinere i en økt... Så hvis du vil ha resultater må du legge hardt jobbing inn i arbeidet, there's no easy way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjem an på kva nivå du er på og kor mykje du prioriterer trening. Viss du er nybyrjar og ikkje har tid/prioriterer å trene så mykje, kan du fint trene styrke og løp i same økt. Det er ikkje optimalt, men om du er utrent og trener sjeldan går det heilt fint. Du vil få progresjon på begge deler. Viss du derimot er på eit høgare nivå, vil det bli vanskelegare men ikkje umogeleg å få god progresjon. Og med høg frekvens på treninga er det ikkje spesielt lurt.

Når det er sagt, er det ikkje nødvendig å trene intervall for å gå ned i feittprosent. Kosthold (inn vs ut) er det som betyr mest. Likevel opplever nokon at det er enklare å halde inntaket nede med hard kondisjonstrening, medan andre har betre utbytte av gåturar og høg NEAT. Du må også hugse på at styrketrening på beina også er ein form for intervalltrening, så du bør passe på at det ikkje blir for mykje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...