Gå til innhold

Skytende smerte bak skulderblad


Libe87

Anbefalte innlegg

På fredag da jeg var på jobb så skulle jeg bare strekke meg litt, og kjenner at idet jeg gjør det får jeg litt vondt bak skulderbladet på høyre side. Tenker ikke noe særlig mer over det, annet enn at det var irriterende. Men etter det skjedde så har jeg fått vondere og vondere og må ta smertestillende for å dempe litt av smerten(blir ikke kvitt den selv med smertestillende). Det som er så rart er at når jeg skal svelge mat, så hugger det til en lynende smerte idet maten passerer et punkt i spiserøret på omtrent samme høyde som smerten bak skulderbladet ligger. Den samme smerten hugger også til når jeg må hoste.Kjennes ut som smerten ligger dypt inne bak skulderbladet.

 Noen som har noen aning om hva det kan være?  Får jo ikke trent når det er sånn heller :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber i helsevesenet, men kan bli endel stillesitting i perioder, men ikke mange timer i løpet av dagen, som ved kontorarbeid. Har litt dårlig holdning ja. Men er dette noe som kan gjøre at det plutselig kommer smerter som vedvarer i flere dager? Og lurer veldig på hvorfor smertene kommer når jeg svelger mat(merker ikke noe ved drikke) og den passerer nedover spiserøret. Aldri hørt om noen som sliter med dette og finner lite når jeg googler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så synes jeg (dessverre) det høres ut som en skiveutglidning. Ved T6-7 området etter min forståelse. Lyner det ut på siden av kroppen? Skiveproblemer i dette området er relativt uvanlig.

Alternativet er at vagusnerven, kanskje ved kompresjon i atlasområdet, er årsaken til problemet, men da er det rart at du kun har smerte i ovennevnte område, da vagusnerven kobles til hele systemet. Mindre trolig.

Mat vil øke diameteren på spiserøret når det passerer, og kan dermed komme innat de parasympatetiske nervene som ligger ved ~T7 nerveområde ved passering og dermed stimulerer.

Kan selvsagt være flere ting, og det kan også hende at jeg tar helt feil. Men, jeg tror jeg ville tatt en tur til legen om jeg var deg - greit å få sjekket dette.

Ikke heng med brystryggen i mellomtiden, frem til du har fått bekreftet eller avkreftet.

 

figure2.thumb.gif.fd20a4973ea918d18ff42a

Endret av Kjetil1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...