Gå til innhold

Kronisk lyskestrekk?


Morten Korsnes

Anbefalte innlegg

Heisann fitnessmennesker! 

Har et problem som er forholdvis stort og veldig plagsomt, nemilig lyskestrekk. Har hatt det i en typ 7måneder og av og på i typ 2 år kanskje. Det påvirker jo to av mine yndlings øvelser som er markløft og knebøy. Spørsmålet da er, hvordan kan jeg bli kvitt det? Kjenner det ikke npr jeg går eller løper (ikke at jeg løper veldig ofte da men), men kun når jeg tar mark og knebøy.. 

Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være flere grunner. De mest vanlige: 1) Pectineus er svak - styrk den. 2) pectineus er hyperaktiv pga feilplassert bekken og dårlig kontakt med setet. I så tilfelle blir løsningen noe mer komplisert, da bekkenstabilitet må gjenopprettes, og flere funksjonelle endringer må foretas.

Prøv å styrke pectineus i første omgang. Fest en strikk til ankelen, roter lårbeinet helt ut, med låret strakt (altså ingen hoftefleksjon), og addukter (innoverfør). Dersom det er tungt, og brenner i skrittet, så er det sannsynligvis bingo.

Start veldig rolig, og ha god fokus på eksentrisk fase. Eksentrisk trening stimulerer i mye større grad.

Endret av Kjetil1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...