Gå til innhold

Lavt stoffskifte og trening.


Darach_Ùr

Anbefalte innlegg

Har slitt med kroppen, og har hatt lavt stoffskifte en stund. Først trodde endokrinologen at det var pga nedsatt allmenntilstand, men nå som ting fungerer (sånn passe) igjen konkluderte de med sykdommen hypotyreose. Husker ikke verdiene mine akkurat nå, men ble satt på Levaxin. Noen andre her på bloggen som har samme diagnose? Lurer på hvordan dere fungerer i jobb og ikke minst trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går og på levaxine for lavt stoffskifte, det har jeg gjort i rundt 10 år nå. Jeg fungerer som normalt så lenge jeg husker å ta levaxinen hver dag. Om jeg skulle glemme det derimot, da blir jeg helt zombie etter 3-4 dager og bruker opp mot en uke etter jeg først tar pillene igjen før jeg fungerer skikkelig. Jeg trener som normalt vil jeg si og prøver å spise deretter og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du si at kroppen responderte på Levaxin til å begynne med? Leser jo på diverse forum at man går ganske kraftig opp i vekt av medisinen. Har ikke gått lenge nok til å merke noe til noe unormal vektøkning, men tenker jo litt på det. Videre leser jeg at flere sliter med restutisjonen etter at de begynte på medisin. Økt muskel og leddsmerter i forbindelse med trening. Hvor stor dose går du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knasker levaxin. Ingen bivirkninger, ingen vektøkning. Problem solved. Ingen endring med tanke på trening annet enn generelt høyere energinivå.

Med tanke på at levaxin hever stoffskiftet skal man vel strengt tatt gå ned i vekt om man opplever endring (alt annet like).

(mistenker at mange spiser seg feite og skylder på utenforliggende faktorer (les: medisiner), fremfor å ta ansvar selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...