Gå til innhold

Tips til kosthold


Europafunk

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt innspill og tips til hvordan jeg kan optimalisere kostholdet mitt.

Som jeg har skrevet i loggboka mi ønsker jeg å klare opptakskravene til Politihøgskolen om 10 måneder. Siden jeg ikke har trent styrke jevnlig på mange år trenger jeg å ta noen sjumilssteg på styrkefronten de kommende månedene, men siden en av øvelsene er kroppshev i bom ønsker jeg ikke å gå opp alt for mye i vekt heller. Jeg skjønner at større muskler veier mer, men jeg vil gjerne spise på en sånn måte at det ikke blir mye fett rundt magan som må løftes i tillegg :)

Jeg er 183 og veier ca 76 kg. Litt for mye av vekta kommer fra mageregionen, og litt for lite fra bryst, armer osv.

Så spørsmålet mitt er altså hva som blir viktig for meg å fokusere på i kostholdet mitt. Burde jeg spise med stort kalorioverskudd så jeg kan øke styrke, eller burde jeg spise sånn at den ekstravekta jeg har rundt livet i dag forsvinner. Dette er et veldig ukjent område for meg, så her tar jeg imot med åpne armer.

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som fokuset ditt ligger på prestasjon og ikke estetikk, og da er det overskudd som gjelder!

Ut i fra løftene i loggboken din ser det ut som du kan dra stor fordel av et litt større kalorioverskudd. Prøv med rundt 1000 kalorier i overskudd på treningsdagene, hvor du da legger mesteparten av kaloriene i måltidene rundt treningen. På treningsfri dager kan du spise mindre, og legge deg på vedlikeholdskalorier, eller et lite overskudd. Da skal du nok se at styrken kommer ganske kjapt, og fettprosenten ikke øker drastisk.

Fulgte loggboken din :) Stå på!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...