Gå til innhold

Spørsmål angående mitt program


Wooper

Anbefalte innlegg

Jeg driver å mekker et enkelt program for hovedsaklig øke i styrke (litt hypertrophy også da...).

Trives best med 2-spilt da det tar litt kortere tid en en fullkropp, og jeg har ganske begrenset tid til trening hver dag (ca 1 time).

Senteret jeg har tilgang til er ganske kjipt, typ 1 squatrack, dumbells, masse maskiner, smiths osv, så trenger et program med simple øvelser som ikke krever så mye utsyr.

Selv er jeg 80 kg, god treningserfaring men vil komme meg opp i styrke nivå.

Det jeg tenkte som prgram er:

Dag 1: FlatBenk, Skråbenk, Arnoldpress, Pullover og pushups.

Dag 2: Knebøy, strakmark, utfall, glutebridge og planke.

Dag 3: Pedlayrows, skulderpress, chins, dips og pushups

Dag 4: Frontbøy, bulgarsk-mark, nordichams, gobletsquats og planke.

Storøvelsene kjøres i lavere reprange, og støtte-øvelsene litt høyere reps i en sirkel uten no særlig pause imellom for å spare litt tid.

Funker det som en styrkebygger for alle muskler? Noe som kan fjernes/byttes ut? Unødvendige greier? Bør jeg gå mer basic?

Vil bare passe på at jeg trener jevnt over hele kroppen så jeg ikke har noen "lacking areas" og unjevnheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 sets (oppvarmingssets ikke inkludert). 3-5 reps på hovedøvelser. 8-10 reps på støtte øvelser. Max reps på bodyweight øvelser. Kanskje 1-2 ekstra sets på chins/dips.

På frontbøy liker jeg å ta 15/12/8/4 reps-scheme (inspirert av B.U.F.F. dudes). Synes bare det river sånn perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...