Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å mekker et enkelt program for hovedsaklig øke i styrke (litt hypertrophy også da...).

Trives best med 2-spilt da det tar litt kortere tid en en fullkropp, og jeg har ganske begrenset tid til trening hver dag (ca 1 time).

Senteret jeg har tilgang til er ganske kjipt, typ 1 squatrack, dumbells, masse maskiner, smiths osv, så trenger et program med simple øvelser som ikke krever så mye utsyr.

Selv er jeg 80 kg, god treningserfaring men vil komme meg opp i styrke nivå.

Det jeg tenkte som prgram er:

Dag 1: FlatBenk, Skråbenk, Arnoldpress, Pullover og pushups.

Dag 2: Knebøy, strakmark, utfall, glutebridge og planke.

Dag 3: Pedlayrows, skulderpress, chins, dips og pushups

Dag 4: Frontbøy, bulgarsk-mark, nordichams, gobletsquats og planke.

Storøvelsene kjøres i lavere reprange, og støtte-øvelsene litt høyere reps i en sirkel uten no særlig pause imellom for å spare litt tid.

Funker det som en styrkebygger for alle muskler? Noe som kan fjernes/byttes ut? Unødvendige greier? Bør jeg gå mer basic?

Vil bare passe på at jeg trener jevnt over hele kroppen så jeg ikke har noen "lacking areas" og unjevnheter?

Skrevet

3 sets (oppvarmingssets ikke inkludert). 3-5 reps på hovedøvelser. 8-10 reps på støtte øvelser. Max reps på bodyweight øvelser. Kanskje 1-2 ekstra sets på chins/dips.

På frontbøy liker jeg å ta 15/12/8/4 reps-scheme (inspirert av B.U.F.F. dudes). Synes bare det river sånn perfekt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...