Gå til innhold

Hvordan er dette mht næring/kcal? Er på slankern....


kikki85

Anbefalte innlegg

Jeg driver å legger om livstil min og søker støtt og stadig etter nye oppskrifter som er magre og sunne.

Jeg har fått opp øynene for speltlomper.

Sykt godt!☺

Dette har jeg spist i dag.

Frokost: cottage cheese med ca 1ts 4 korn og 1ts supermusli. Litt sukrin melis

Lunsj: 1 speltlompe med stekt skinke,løk,sjampinjong og bittelitt aioli og cottage cheese. Og litt gul squash.

Mellommåltid: en skål med jordbær og fløte med litt fedon sukker. Pleier å bruke sukrin.

Middag: samme som lunsjen bare med litt paprika og litt muggost i stedet for aioli.

Dessert: 1 speltlompe med litt smør, sukrin og kanel

Så smugspiste jeg 2-3 nøtter da det ble litt forsinkelser med middagen

Hvordan ser dette ut? Kan jeg spise speltlomper med god samvittighet?

Livredd for å gå opp i vekt da jeg har et vektplatå det går veldig seint med!

Regner med det blir et rugsprø med noe godt kjøttpålegg til kvelds og en dobbel0% litt seinere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er i hovedsak to måter å gå ned i vekt på:

- Telle kalorier og veie maten. Justere inntaket avhengig av fremgangen.

- Spise ca. det samme hver dag. Justere inntaket avhengig av fremgangen.

Så hvis du ikke vil telle kalorier, er du villig til å spise sånn som dette hver dag? Isåfall er det bare å fortsette, så må du fjerne noe hvis du ikke går ned i vekt i løpet av ca. 2 uker. Det er ingen spesielle matvarer som får deg til å legge på deg eller miste fett. Det handler om totalt kaloribalanse. Om du teller kalorier direkte eller ved å spise "ensformig". Hvis du fokuserer på magert kjøtt, grønnsaker og frukt er det lettere å holde seg mett og føle seg bra. Vær forsiktig med ting som har mye fett, da de er lette å overspise. Spesielt oljer, majones, smør, fløte, nøtter og fete oster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, jeg bytter på matvarer :-) dette var bare idag.

Usikker på om speltlomper er litt fy fy.

De dagene jeg trener f eks enten styrke eller kondisjon så spiser jeg havregrøt til frokost og gjerne et kyllinglår eller to etter trening.

Jeg pleier å spise vanlig middag også og ikke speltlompe.

Spiser da en potet med masse grønnsaker og kjøtt/fisk.

Kutter litt ned på saus.

Helsprøtt knekkebrød og rugsprø spiser jeg. Med div pålegg som er magert.

Forskjellige salater.

Jeg har kuttet ut brød da....ellers så spiser jeg ganske vanlig men putter på ekstra grønnsaker og salat.

Men usikker på hvor mye jeg kan spise av speltlomper...det var veldig godt.

Jeg kan ikke så mye om kost og ernæring så derfor jeg spør og graver. Veldig vanskelig for meg å veie og regne ut kalorier og sånt da jeg har sterk dyskalkuli i tillegg så alt går på feelingen og hva jeg leser. Når jeg steker så bruker jeg litt flytende meland foressten. Og begrenser veldig majones.

Syns det er veldig godt med bittelitt macadamia nøtter pecan nøtter på havregrynsgrøt og cottage cheese da når jeg spiser frokost.

Ja jeg legger jo om kostholdet så jeg forsøker å finne sunne,magre og proteinrike måltider som jeg kan spise hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange er det ikke verdt det å telle kalorier og spise veldig "strengt". Hvis du vil ned i vekt er det et par ting du kan gjøre for å gjøre det enklere.

1. Spis faste måltid, ikke småspis utenom dette. Små snacks har en tendens til å komme i tilegg til det en spiser ellers, og gjør derfor ofte at en spiser ekstra kalorier. 3-4 måltider pleier å være ideelt.

2. La mesteparten av måltidet bestå av magert protein, grønnsaker og frukt.

3. Spis nok til hvert måltid, slik at du begynner å bli sulten 30-60 min før neste måltid.

Dette er enkle rettningslinjer som er veldig effektive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...