Gå til innhold

Nybegynner på løping med tidl. kneskade


Kiira

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt å løpe, men pga tidligere belastningsskader tar jeg det forsiktig. Har hypermobile ledd, men trener styrke jevnlig - tung styrke og mye baseløft (prøver å gjøre stabiliseringsøvelser også).

Foreløpig har det vært maks 2 løpeøkter i uka på under 5km. Løpehastigheten min er på pluss minus 5min 25sek, alt etter dagsform. Men den blir bedre for hver gang.

Ikke slitt med smerter hittil, noe jeg er veldig overrasket over. (Takker styrketreningen for det)

Mine spørsmål:

- jeg er ute etter mer variasjon i treningen og lurer på hva som er lurt av intervall eller lange distanser med lavere hastighet?

- hvordan vet jeg at jeg er klar for eks 6km?

- alle tips til hvordan jeg bør legge opp løping mottas med takk :-)

Har ikke noen andre ambisjoner enn å kunne løpe en mil på ålreit tid (under en time bør vel være ok?) uten å få vondt underveis eller etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...