Gå til innhold

Trenger litt hjelp med valg av matvarer


Anbefalte innlegg

Jeg har lest denne artikelen: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Men jeg har ikke peiling på mat osv å hvor mye jeg skal få i meg osv. er det noen som har en ide eller et mat program jeg kan følge når jeg skal begynne på denne. alle måltider 7 dager i uka? har veldig lyst til å prøve denne å se om den funker på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Innta mellom 1.3-2.6g protein/kg. Behovet for protein øker, jo mindre fett du har på kroppen.
  • Karbohydratinntaket skal holdes nede til et minimum. Innta først og fremst fiberrike grønnsaker som inneholder 0-5g karbohydrat / 100g. Spis en stor porsjon til hvert måltid.
  • Få i deg 1-3 ss sel-, fiske- eller lakseolje pr dag. Dette er viktig for proteinsyntesen og helsa di.

Velg deg et magisk tall melloom 1,3 og 2,6, og så ganger du vekta di med det tallet, så finner du ut hvor mye proteiner du skal få i deg. Kjør på med proteinkilder som kylling, tunfisk, svinekjøtt osv (jo magrere jo bedre) , til du har dekket proteinbehovet ditt. Legg inn på diett.no for å regne på tallene :) Så supplerer du med masse grønnsaker.

Til nød kan du også spise magre dairy products som cottage cheese og mager kesam, men maks en boks om dagen, helst mindre :)

Bare les artikkelen en gang til du, så står alt der!

Edit:

For å oppklare, du skal rett og slett spise så lite kalorier du klarer mens du likevel dekker proteinbehovet ditt (og omega-3 behovet ditt). (Og grønnsaksbehovet ditt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...