Gå til innhold

Gått opp 7 kg på 10 mnd, hjelp


Gl90

Anbefalte innlegg

Har bodd et år i utlandet og har klart å gå opp 7 kg de siste 10 mnd. Har aldri vært spesielt aktiv, men nå er jeg virkelig klar for å legge om kostholdet og komme i gang med trening. Problemet er at jeg ikke vet helt hvor jeg skal begynne! Jeg er en jente på 20 år, ca 154 cm og veier 61 kg, veide 54 kg før jeg reiste og følte allerede da at jeg hadde et par kg for mye sett i sammenheng med hvor lav jeg er. Er det noen som har noen tips til hvor å begynne, hva jeg bør spise og hvordan jeg bør trene?

Vil det hjelpe å gå en 10 kilometerer lang fjelltur hver/annenhver gang? Sykle, jogge? De kiloene jeg har gått opp har lagt seg på magen, lårene og ansiktet, og jeg ønsker selvmølgelig å få de bort og samtidig bli mer "fit". Jeg ønsker ikke å gå på diett, men heller legge om livsstilen. Hvor mange kalorier bør kostholdet ligge på?

Vet at det kommer veldig mye forskjellig informasjon her, men jeg trenger virkelig hjelp og setter stor pris på alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Bor i utlandet selv og det merkes på kroppen, alt er så billig!

Mitt tips til deg er følgende;

Ha et sunt og variert kosthold. Vit akkurat hva du putter i kroppen din. Jeg levde på kylling og grønnsaker når jeg gikk ned i vekt. Nå vet jeg ikke hvor kresen du er i matveien men du finner gode oppskrifter på kylling, fisk og div supperetter på nett! Ønsker du å legge om kostholdet så anbefaler jeg deg å starte med kylling og fisk :) Søk opp flere varianter, google innholdet og se hva du ender opp med.

Når det gjelder trening så er kondisjon veldig bra for å fjerne fett. Liker du å gå i fjellet så er det absolutt noe som kan være med å hjelpe.

Liker du treningssenter så anbefaler jeg tredemølla med intervaller etterfulgt av styrketrening :) Starting Strength er et veldig bra program hvis du ikke er erfaren.

Men jeg refererer til det Callebac sier: All bevegelse hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...