Gå til innhold

Muligens betennelse i fremre deltoid, merker det først i benk nå?


siki

Anbefalte innlegg

Hei,

Her er historien og det jeg lurer på:

I julen så klarte jeg å få betennelse i fremre delotiden, tror jeg. Det er ihvertfall vondt hvis jeg trykker med fingeren på det som jeg ser fra bilder på nett, på en muskel som er selve fremre deltoid, eller ligger i fremre deltoid (ikke helt kunnskap på dette).

Dips for.eks, er en øvelse jeg ikke kan gjøre for det forårsaker drepende smerte i den muskelen. Så jeg har ikke tatt dips eller noen slike øvelser.

Men i det siste (måneden, juni) har jeg merket litt smerte i denne muskelen når jeg tar benkpress. Jeg ser på nettet at denne muskelen (fremre deltoid) blir brukt under benkpress. Men jeg har ikke merket det før (fra januar til mai) når jeg har tatt benkpress. Betyr det at jeg har gjort øvelsen feil før siden jeg ikke har merket noe, eller gjør jeg den feil nå, siden jeg merker det i den muskelen? Jeg har jobbet siden mai med teknikken i benkpress, så jeg vet ikke hvorfor jeg merker dette først nå..veldig kjipt å være skadet på denne måten. Ødelegger motivasjon og alt. Jeg har ikke gjort noen nye øvelser i programmet jeg bruker, ICF5x5.

Er det noen som vet?

Takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antakeligvis en miks av dårlig skulderstabilitet og uoptimal teknikk, ja. Men husk at teknikken også i rotatorcufføvelsene må være perfekt, ellers vil du ikke få god kontakt med muskulaturen.

Å trene for tungt skal stoppe fremgangen, ikke føre til skader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, rart at jeg hadde bedre teknikk før jeg begynte å rette på teknikken haha.. Før så sleit jeg med ubalanse i løftet og slikt, skulle ikke ha rettet oppi det da!

Men takk, skal prøve de øvelsene på hviledagene :-)

Ja er redd for at jeg blir varig skadet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...