Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har trent en del styrke med frivekter (i flere år), men har gått litt lei. Kom over et crossfit hjemmetreningsopplegg på aktivtrening.com, og ble litt hekta. Her er det ingen vekter - bare kroppstyngde. Har holdt på med dette 3-4 g. i uka i snart en mnd. og er fortsatt støl etter hver treningsøkt. Nå lurer jeg bare på en ting. Vil jeg tære på de musklene jeg tidligere har slitt for å få, eller vil jeg få mer muskler av denne treningen? Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33813-crossfit-eller-styrke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har trent en del styrke med frivekter (i flere år), men har gått litt lei. Kom over et crossfit hjemmetreningsopplegg på aktivtrening.com, og ble litt hekta. Her er det ingen vekter - bare kroppstyngde. Har holdt på med dette 3-4 g. i uka i snart en mnd. og er fortsatt støl etter hver treningsøkt. Nå lurer jeg bare på en ting. Vil jeg tære på de musklene jeg tidligere har slitt for å få, eller vil jeg få mer muskler av denne treningen? Noen som har erfaring?

Muskler trenger først og fremst stimuli gjennom stadig tyngre (og større) arbeid - så om du mister, eller i beste fall vedlikeholder muskelmassen din er veldig vanskelig å svare på.

Kroppsvekttrening (calisthenics) er en treningsform med andre forutsetninger og målsetninger enn "tradisjonell" løfting - og stiller da naturligvis andre krav og vil gi andre resultat

Stølhet har ingen (bevist) relasjon til effekt av trening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...