Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har siste månedene trent på tredemølle og tok min første økt ute i går. Den gikk ikke så bra.. Har fått grei tredemølle form, løp 20km på 2timer forrige uke, ikke veldig bra tid, men fornøyd med at jeg har klart å komme meg dit fra å synes det var blytungt å løpe 2min for 2 mnd siden. Men uansett trente ute i går og flere grunner blant annet dårlig oppvarming førte til en små dårlig tur. Blant annet merket jeg at beina sleit med å holde følge til tider og ble litt småstøl av økten. SÅ tenkte jeg burde sikkert starte med noe styrketrening for å kompensere for at jeg er vant til å løpe forholdsvis rett frem uten bakker (løper med 2% incline).

Hvilke øvelser burde jeg ta? Knebøy? Utfall? Tåhev?

Jeg har ikke tilgang på stang, bare manualer.

Fortsetter under...

Beste er vell bare å trappe forsiktig opp løpingen i terrenget. Når man løper i terrenget bruker man et ganske stort spekter av muskler, også mye støttemuskler for å holde balanse osv. Tar litt tid før disse "henger" med på notene. Det er også litt tilvenning i forhold til å få flyt i løpingen i terreng. Se lenger frem og slapp av, så kommer det av seg selv. Men jo, ja. Litt styrke skader ikke sånn sett. 1 fots tåhev, 1 fots knebøy eller bulgarsk utfall, step up, balansetrening og med litt trening av kjernemuskler så er du langt på vei. Kan også virke skadeforebyggende med litt styrke,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...