Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jester
Hei , beklager at jeg ikke har svart, denne siden gikk litt i glemme boken. Jo fetteren til ste-moren min måtte oppere leveren pga bruk av protein pulver, men fetteren hennes bor i australia og etter min mening er det produktet han brukte som var litt lummersk.

takker for alle svar, men jeg har ikke mulighet for å drasse med meg en helhaug av mat hver dag. så er mest ute etter tips til annen mere kaloririk mat, kan også tenkes at jeg går til innkjøp av gainer etter hvert.

det tipset med å shotte 0,5dl vita hjertego er det noe som vil fungere?

Tviler på du merker forskjell på å bære 2, 4 eller 6 skiver i skolesekken ;) Spis!

Fortsetter under...

ja jeg skjønner hva du mener "langsiktig" , jeg skal prøve å legge om kostholdet litt frem over nå, prøve å spise dobbelt opp med det jeg gjør fra før. men vil det være best å spise ofte men ikke fult så mye, noe lignede "see food, eat food" ? eller sjeldnere og mere?

ja flytende burde jeg vell få i meg mere av. jeg har fått kommet fram til at jeg får lov til å bruke proteinpulver osv, hva burde jeg kjøpe?

går det feks ann å kjøpe protein pulver og tilsette andre ting slik at det blir en slags gainer noe ( blir vell noe i den duren som Bicepsbro nevnte over her) eller er det bedre å kjøpe ferdig gainer og muligens protein pulver ved siden av?

ja jeg skjønner hva du mener "langsiktig" , jeg skal prøve å legge om kostholdet litt frem over nå, prøve å spise dobbelt opp med det jeg gjør fra før. men vil det være best å spise ofte men ikke fult så mye, noe lignede "see food, eat food" ? eller sjeldnere og mere?

ja flytende burde jeg vell få i meg mere av. jeg har fått kommet fram til at jeg får lov til å bruke proteinpulver osv, hva burde jeg kjøpe?

går det feks ann å kjøpe protein pulver og tilsette andre ting slik at det blir en slags gainer noe ( blir vell noe i den duren som Bicepsbro nevnte over her) eller er det bedre å kjøpe ferdig gainer og muligens protein pulver ved siden av?

Det kommer helt ann på hva du foretrekker, hvis det er bedre for deg å spise i små porsjoner(f.eks før skole/etter skole og på kveld). Så gjør det. Det er det daglige inntaket som vil avgjøre om du går opp/ned i vekt.

Proteinpulver, du kjøper det du liker(smaken). Alle norske produsenter/selgere har vel godkjente produkter iforhold til lov osv. Personlig har jeg "whey 80" fra gymgrossisten rett og slett pga det er billig, smaker ok+.

Du kan tilsett h-melk, oljer, havregryn osv osv akkurat som du vil. Evt kjøpe "gainer" typisk "Mutant mass" osv som du kan ta, men du bør helst få en vane med å spise skikkelig mat(føde)!.

Nøtter, olje/smør, melkeprodukter(sa noen sjokomelk?), diverse fettrike karb kilder, pommes frites(hvis du liker sånt) kan også være noen ideer til å fylle opp kalori kvoten ;)

PS: Jeg er motsatt av deg, jeg gainer lett, men får ikke vekk fett. Jeg skjønner det er vanskelig å være hardgainer ;) Bare fortsett, øk jevnt og trutt, tren hardt, så vil du nok se resultater etterhvert.

Gainer inneholde både proteinpulver og en masse sukkerarter, så du trenger isåfall ikke dobbelt opp.

Når det kommer til hva som er best, med jevn spising eller noen kjempestore måltider, så kommer det veldig an på deg. Så lenge du når målet om å ligge i kalorioverskudd, så spiller det liten rolle hvordan du kommer deg dit.

Noen liker å småspise nøtter igjennom dagen, andre liker megaschvære måltider som renner over av smør og bacon.

Når det kommer til proteinpulver, så er i det store og hele samme ulla alt sammen (men veganere bør kansje droppe biffprotein, og melkeallergikere kan trygt styre unna myse /kasein - baserte pulvere.) smaken kan derimot variere, hvis du vil supplementere med pulver kan det være smart å spørre ditt nærmeste utsalgssted om de har noen smaksprøver, så du kan finne en du liker.

Hvis du feks vil lage deg en proteinpulvershake og ha oppi en fløteskvett eller litt rømme eller havregryn eller eller smeltet sjokolade oppi, så er det ingenting i veien med det:)

takker for svar, men når det kommer til måltids form vil jeg si at jeg foretrekker litt av begge. spiser mindre men ofte små måltider men til middag så liker jeg å spise meg overmett.

skal til sverige så kommer til å kjøpe med meg noe protein pulver derifra. men en annen ting som slo meg, var at om det går ann å blande inn feks 1 dl med olje, det inne holder 1000kcal og så lenge jeg ligger i kalori overskudd er det vell det samme hvor kaloriene kommer fra? så lenge jeg får tilstrekelig med nødvendig næring og protein.

Annonse

takker for svar, men når det kommer til måltids form vil jeg si at jeg foretrekker litt av begge. spiser mindre men ofte små måltider men til middag så liker jeg å spise meg overmett.

skal til sverige så kommer til å kjøpe med meg noe protein pulver derifra. men en annen ting som slo meg, var at om det går ann å blande inn feks 1 dl med olje, det inne holder 1000kcal og så lenge jeg ligger i kalori overskudd er det vell det samme hvor kaloriene kommer fra? så lenge jeg får tilstrekelig med nødvendig næring og protein.

Det er nettopp alle de små måltidene du burde ta tak i om du vil komme deg forbi 60kg på 170 cm.

Du_kan_ drikke en desiliter olje, men jeg tror du vil sette mer pris på mer mat/mer energirik mat lagt til det du allerede spiser, å bøtte nedpå med så mye olje er en temmelig...... nasty opplevelse , og selv har jeg opplevd å bli helt ødelagt i magen de gangene jeg har drukket mye olje.

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...