Gå til innhold

Skoleoppgave - Helse hos ungdom, før og nå


Fredrick Wikestad

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg skriver for øyeblikket en rapport om helse hos ungdom, der jeg sammenligner dagens helse med hvordan den var før, dvs. 60-tallet ca.

Nå er jeg bare 18, og har ingen å prate med dette om i nær omkrets. Har noen her inne noen tanker/innspill å komme med? Problemstillinger, studier/undersøkelser eller noe i den duren som kan være nyttig å ta med?

I startgropa for øyeblikket, så er helt blank. :bookworm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke veldig hjelpsomt, men om du ikke finner noen å snakke med, kan du alltids prøve å finne relevant data om hvordan formen har utviklet seg, men er kanskje lite av det fra så langt tilbake som 60-tallet.

Tenker da tider på løp f.eks, eller sesjons data, eventuelt om det finnes noe skole data.

Her finner du noe løpstider vertfall:

http://www.friidrett.no/stevner/statistikk1/Sider/%C3%85rsstatistikker.aspx

Hvor mye dette sier om helsa vet jeg ikke, men sier noe om formen til folk, om enn kanskje vridd litt for mye mot de beste i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er lurt å ha så tighte definisjoner og begrepsavklaringer som mulig. Host opp en definisjon på helse. Gjør eventuelt din egen tolkning av definisjonen. Lag deg en liste over faktorer du vil måle. (Sesjonsdata høres ut som et veldig bra forslag.) Vil du ha målinger for 1960 og 2015, eller vil du ha med flere målinger, type hvert tiår?

Kan være du kan høre med Olympiatoppen om de har data, men vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...