Gå til innhold

Store smerter i venstre skinke - strekk?


Anbefalte innlegg

Hei, har i det siste slitt med smerter I venstre rumpemuskel. Den har økt gradvis over noen uker. Smertene begynte på jobben som innebærer mye løfting, så har åpenbart løftet litt feil. Smertene ble enda værre etter litt markløft, før jeg fikk skikkelig vondt for noen dager siden. Nå er det såpass vondt at jeg sliter med å sitte vanlig, gå og sliter også med å sove grunnet smertene. Smertene går fra nedre del av venstre korsrygg/hofteleddsbøyerne (føles ihvertfall sånn ut noen ganger) Og omtrent ned til kneet. kjernen av smerten kommer ihvertfall fra rumpa.

Har aldri hatt strekk før, så er ikke helt sikker på om det er det jeg har.

Noen som har noen tips/inspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lovisa

Sjekk piriformis og triggerpunkta i den med ein tennisball. Du skal finna ganske greie teikningar på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lovisa
Har prøvd det, men ingen steder som gjør ekstra vondt. (som jeg traff ihvertfall).

Då er mitt einaste tips å oppsøka fysioterapeut eller liknande, sidan du har hatt problemet ei stund allereie...

(Og god betring.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, vil ikke si det. Føler mer ut som smerten bare sprer seg rundt fra rumpa.

Kan være piriformis som irriterer isjasnerven, som lovisa nevner. Triggerpunkter i hoftemuskulaturen kan også være ansvarlig. Føler du at du har god kontakt med glutes når du utfører øvelser? Tidligere ryggproblematikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være piriformis som irriterer isjasnerven, som lovisa nevner. Triggerpunkter i hoftemuskulaturen kan også være ansvarlig. Føler du at du har god kontakt med glutes når du utfører øvelser? Tidligere ryggproblematikk?

Ja, føler at jeg har god kontakt med glutes, blir ofte svært sliten i rumpa under bøy/mark. Har slitt litt med korsrygg smerter en stund, men tror ikke det har noe sammenheng. Føles ut som noe helt annet. Mest sannsynlig er det bare en solid strekk, men skal til fysio i morgen, så får forhåpentligvis noen gode svar der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Lovisa
Oppdatering : Blitt litt bedre men, fortsatt vondt. Vet ikke helt om jeg skal til fastlegen og forhøre meg der, eller om jeg skal til en ny fysio.

Eg trur eg ville ha prøvd ein ny fysio (e.l.) liknande først, gjerne ein med god kjennskap til idrettsskader...

Kva tøyeøvelsar gjer du som du merker at hjelper? Og kva musklar ruller du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...